ایتنا - شرکت اپل هدست واقعیت ترکیبی خود با نام اپل پرو ویژن را معرفی کرد. این اولین سخت افزار عمده شرکت اپل در نزدیک یک دهه گذشته محسوب می شود.



تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل گفت این هدست تازه دنیای واقعی و مجازی را در هم می‌آمیزد. این شرکت در همین مراسم، از سیستم عامل تازه آیفون و به روزرسانی‌های مک بوک ایر پرده برداشت.

به گزارش ایتنا و به نقل از بی‌بی‌سی، هدست پروویژن اوایل سال آینده در آمریکا با قیمت 3499 دلار به بازار خواهد آمد.

این خبر در کنفرانسی اعلام شد که روز دوشنبه در مقر شرکت اپل در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد و در عین حال به شکل زنده از کانال یوتیوب و وبسایت این شرکت پخش شد.

عینک اسکی
هدست اپل پرو ویژن از هدست‌های مشابه دیگر در بازار متفاوت است و بیش از آنکه شبیه هدست واقعیت مجازی باشد به عینک اسکی می‌ماند.

اپل برای توصیف کار این هدست از عبارت «واقعیت ترکیبی» استفاده کرده است.

«واقعیت غنی‌شده» که به عنوان واقعیت ترکیبی نیز شناخته می‌شود، اجازه می‌دهد که با نگاه از درون این هدست اشیاء دنیای مجازی را در دنیای واقعی پیرامون ما وارد می‌کند و اجازه می‌دهد که دو دنیا در نگاه ما ترکیب شوند.

کوک گفت این هدست به کاربران اجازه می‌دهد که «محتوای دیجیتال را گویی که در دنیای واقعی اطرافشان وجود دارد، ببینند، بشنوند و با آن تعامل کنند.»

این هدست با استفاده از ترکیبی از دست‌ها، چشم‌ها و صدای کاربر و کارهایی مثل زدن انگشت‌ها به یکدیگر برای انتخاب گزینه‌ها کار می‌کند. یک هفته کمپانی‌های متا و لنوو اعلام کردند که نسخه جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود را که واقعیت ترکیبی ندارد به بازار عرضه می‌کنند.

متا در عین حال سرمایه‌گذاری بزرگی در عرصه واقعیت ترکیبی انجام داده اما در حال حاضر با مشکلاتی عدیده روبروست. به گفته سازمان بین‌المللی داده شرکت‌ها بازار فروش هدست سال گذشته 54% افت داشته است.

اپل سخت‌افزار مهم پیشین خود را در سال 2015 با ساعت اپل به بازار آورد.


- در همین رابطه بخوانید:
رونمایی اپل از هدست ویژن پرو با قابلیت کنترل با چشم


آی.او. اس 17
تازه‌ترین نسخه سیستم عامل آیفون نیز روز دوشنبه معرفی شد.
به‌روزرسانی شامل پوستر تماس هم می‌شود که منظور تصویری از شماست که وقتی با کسی تماس می‌گیرید روی تلفن او دیده می‌شود. همچنین کاربر هم‌زمان با دریافت پیام صوتی، می‌تواند متن پیام را هم دریافت کند.

 
ویژگی دیگری که تازه معرفی شده «چک-این» نام دارد که شما را به صورت خودکار از رسیدن دوست یا عضو خانواده‌تان به خانه باخبر می‌کند. اگر تاخیر در رسیدن به خانه قابل توجه باشد، این قابلیت وجود دارد که دیگران را از در امان نبودن احتمالی شما با خبر کند.

iOS 17 پاییز سال جاری به بازار خواهد آمد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان