آغاز برداشت پیله ابریشم در گیلان

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ ۱۵:۲۵ چاپ کد خبر: 184280
رئیس مرکز نوغانداری گیلان از آغاز برداشت پیله ابریشم در این استان خبر داد و گفت: نخستین برداشت پیله تر ابریشم گیلان از امروز با برداشت این محصول در لنگرود آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید نبی هادی درو رئیس مرکز نوغانداری گیلان  امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز نخستین برداشت پیله ابریشم در گیلان اظهار کرد: نخستین برداشت پیله تر ابریشم گیلان از امروز با برداشت پیله تر ابریشم در لنگرود قطب تولید این محصول در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به کیفیت بالای ابریشم گیلان در سال جاری افزود: با توجه به کیفیت بالای برگ و تغذیه مناسب کرم ابریشم پیش بینی می شود ابریشم کاران گیلانی امسال ۵۰۰ تن پیله تر به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان برداشت کنند.

رئیس مرکز نوغانداری گیلان از توزیع ۱۳ هزار جعبه تخم نوغان در این استان خبر داد و بیان کرد: اردیبهشت ماه سال جاری ۱۳ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شد و برداشت تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.

هادی درو، گیلان را قطب تولید پیله ابریشم در این استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر پیله تر ابریشم در بازار های کشور کیلویی ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسیده و شهرستان های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن و صومعه سرا به ترتیب رتبه های اول تا پنجم پرورش تخم نوغان و تولید پیله تر ابریشم در گیلان را دارند.

گفتنی است قریب ۱۰ هزار خانوار در گیلان به نوغانداری مشغول هستند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان