نماینده عالی دولت در گیلان از تکمیل فاضلاب شهر رشت با اعتبار یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: برای رفع آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود و تکمیل فاضلاب شهر رشت، هیچ مسئله مالی در این خصوص وجود ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،  اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در آئین آغاز تکمیل پروژه بخشی از طرح بزرگ فاضلاب شهر رشت در مسجد محله فخب با اشاره به ارائه نقشه تکمیل فاضلاب شهر رشت اظهار کرد: یک هم صدایی برای حل مشکل محیط زیست در گیلان وجود دارد لذا نقشه تکمیل فاضلاب شهر رشت، رودخانه زرجوب و گوهررود رونمایی شده و برای مردم تبیین می شود.

 هیچ مسئله مالی برای حل معضل فاضلاب وجود ندارد

عباسی با اذعان به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برگرفته از خواسته مردم است، بیان کرد: خوشبختانه بعد از سفر ریاست محترم جمهوری در گیلان، منشأ آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود را شناسایی کرده و اکنون اقدامات لازم در این خصوص حال انجام است.

وی با تأکید بر تلاش شبانه روزی برای رفع آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود، گفت: برای رفع آلودگی رودخانه زرجوب و گوهررود و تکمیل فاضلاب شهر رشت باید شبانه روز کار کرده و به طور جهادی عمل شود و هیچ مسئله مالی در این خصوص وجود ندارد و حتی لازم باشد از طریق تهاتر نفت اقدام خواهیم کرد.

استاندار گیلان با اشاره به نقش فاضلاب شهر صنعتی رشت در آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود بیان کرد: ۳۰ درصد آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود مربوط به فاضلاب شهر صنعتی رشت است که با توجه به سیاست جهاد آب در دولت سیزدهم این مشکل هم برطرف می شود.

وی با بیان اینکه حل مشکل فاضلاب شهر رشت یکی از اهداف دولت در کشور است، گفت: در گیلان باید تهدیدها را به فرصت مبدل کرده و این فرصت ها را برای شکوفایی و توسعه استعدادها به مردم معرفی کنیم.

یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار آورده سفر ریاست جمهور برای فاضلاب

عباسی با تأکید بر لزوم اجرای تمامی مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان گفت: بعد از سفر رئیس محترم جمهور در خصوص رفع آلودگی های زیست محیطی در گیلان، سریعاً مراحل ساماندهی پسماند سراوان، شناسایی منبع آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب لاکان و بیمارستانی و احداث فاضلاب بزرگ شهر رشت در دستور کار قرار گرفت که در این خصوص یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهرداری مجری طرح رفع کامل پسماند سراوان

استاندار گیلان، شهرداری را مجری طرح رفع کامل پسماند سراوان دانست و گفت: در بحث رودخانه ها، حوضچه ها، بهسازی سراوان کارها با قدرت در حال انجام بوده و مشکل پسماند سراوان در حال برطرف شدن است و استانداری هم به عنوان ناظر در کنار شهرداری است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل زیست محیطی استان باید بوروکراسی های اداری کاهش پیدا کند، افزود: برای رفع آلودگی فاضلاب لاکان از طریق ترک تشریفات اقدامات لازم را از طریق تأمین اعتبار انجام و در کمترین زمان ممکن این آلودگی را برطرف کردیم.

استاندار گیلان با اشاره به وحدت رویه در حل مشکلات استان در حوزه زیست محیطی بیان کرد: برای رشد گیلان باید تمامی مدیران اجرایی با همدلی، انسجام و هماهنگی باید با وحدت رویه عمل کنند تا تمامی مشکلات این استان به ویژه در حوزه زیست محیط بر طرف شود.

عباسی، مسئله زیست محیطی را یک معضل ملی برشمرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی گیلان، مسئله محیط زیست به یک معضل ملی در این استان مبدل شده است که باید در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در تأمین امنیت سلامت جامعه اهتمام ویژه ای دارد، تصریح کرد: معضل پسماند، فاضلاب و محیط زیست مردم را ناراحت و نگران کرده که باید فکری برای آن اندیشده شود زیرا این امر در تمامی امنیت سلامت جامعه نقش مهمی دارد.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل راه آهن رشت ـ آستارا، افرود: این راه آهن پس از تکمیل دروازه تجارت جهانی شده و کریدور شمال به جنوب به اروپا و آسیای میانه متصل می کند.

وی با اشاره به هدف دشمن برای دور کردن مردم از اقتصاد تصریح کرد: اگر سال گذشته دشمن جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران اعمال نمی کرد اکنون اقتصاد مردمی در کشور به طور کامل اجرایی می شر ولی دولت سیزدهم امید خود را از دست نداده و این امر محقق می شود.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه بنده به عنوان خدمتگزار مردم از هیچ تلاشی برای رشد اقتصادی و توسعه استان دریغ نمی کنم، بیان کرد: هیج امری لذت بخش تر از دیدن لبخند رضایت مردم نیست زیرا در آن هنگام پروردگار از انسان راضی است.

به گزارش فارس، تکمیل بخشی از فاضلاب شهر در محله فخب و سه محله دیگر با مجموع عملیات لوله گذاری ۵۶ کیلومتر، مجموعه نصب انشعابات فاضلاب بهداشتی یک هزار و ۵۷۰ فقره، ساخت ایستگاه پمپاژ و بالابر ۷ واحد و با جمعیت بهره مندی ۴۹ هزار نفر و همچنین با میزان اعتبار ۱۱ هزار ۵۹۹ میلیارد ریال در مدت زمان ۳۶ ماه به بهره برداری می رسد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان