رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه در اجرای طرح هادی با کسی تعارف ندارد و با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم ایستاده است، گفت: تغییر کاربری ها شرایط خوش نشینی را برای سودجویان فراهم ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت الاسلام حمزه خلیلی امروز در دیدار با روحانیون حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) رودسر و بررسی مسائل مربوط به حوزه قضایی این شهرستان با اشاره به اینکه ماموریت تبلیغی و ارشاد بزرگترین وسخت ترین مسؤولیت و ماموریت هر انسانی است، اظهار کرد: ماموریت تبلیغی چون با عقول بشر همراه بوده و می خواهیم بشر را با خود مواجه کنیم تا گوهر وجودی خود را متحول و تغییر دهند با سختی و رنج فراوان همراه بوده و نیازمند صبر، تحمل و بردباری است. 

وی با اشاره به اینکه افراد عادی نمی توانند وارد حوزه تبلیغی شوند و هر کس در این قلمرو تا انتها باقی می ماند مرد این میدان است، گفت: پیامبر اسلام این مسؤولیت را پذیرفت و خداوند این مسؤولیت دشوار را به او داد تا با برهان و دلیل دریچه عقل بشر را باز و او را متحول و بالا ببرد. 

رئیس کل دادگستری گیلان، رسالت طلاب را در کار تبلیغی و برهان آوردن در راستای متحول کردن جوهره وجودی انسان ها را بسیار ارزشمند خواند و افزود: هر کسی نمی تواند پای خود را در جای پای پیامبر بگذارد، پیامبری که آمد نه تنها با دل بلکه با دلیل و استدلال، عقل های رشد نیافته را رشد دهد.

وی با اشاره به آیه قرآنی که خداوند به پیامبرش دستور داد تا برای هدایت انسان ها با مهربانی ورود کن، بخشش، عفو و گذشت داشته باشد، تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر بسیار سختی و نامهربانی داشتیم و رسانه های دشمن آنچه بر افکار عمومی وارد کردند چیزی جز انحراف، ۲ دستگی و انشقاق و از بین بردن اتحاد نبود تا مقابل یکدیگر قرار گیریم و مهربانی ها از بین برود. 

خلیلی با اشاره به عمل پیامبرگونه مقام معظم رهبری برای عفو گسترده در اغتشاشات اخیر در راستای ایجاد یک اتحاد گسترده و همبستگی در مقابل هجمه های دشمن برای ایجاد شکاف در جامعه بیان کرد: دشمن با فضاسازی و تبلیغات منفی و عملیات روانی رسانه ای در صدد براندازی انقلاب و نظام بود. 

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه دشمن برای نابودی انقلاب همه تلاش خود را به کار گرفت، افزود: دشمن با بکارگیری عواملی در داخل به دنبال نابودی فرهنگ غنی اسلامی ایرانی است تا بتواند فرهنگ خود را در جامعه ترویج دهد. 

وی با اشاره به اینکه عده ای تحت تاثیر تبلیغات منفی دشمن و هیجانات قرار گرفتند و اشتباه کردند که مورد عفو پیامبر گونه مقام معظم رهبری شدند، گفت: برای خنثی کردن توطئه های دشمن نیاز است که دستاوردهای انقلاب برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تشریح و تبیین شود. 

خلیلی اجرای طرح هادی در سطح شهرستان رودسر و استان گیلان را از بزرگترین دغدغه های دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: چطور ساخت وسازهای غیرمجاز و شهرک سازی های ۱۴ هکتاری در استان از نگاه ها مخفی است اما ساخت یک مسکن ۷۰ متری به دستگاه قضا معرفی می شود.

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، در اجرای طرح هادی با کسی تعارف نداریم و دستگاه قضایی با تمام توان در برابر تضییع کنندگان حقوق مردم ایستاده و مسؤولانی که در انجام وظیفه خود سستی و اهمال می کنند باید پاسخگو باشند. 

وی با انتقاد از ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح گیلان بیان کرد: برخی مسؤولان با تغییر کاربری ها شرایط خوش نشینی را برای سودجویان فراهم می کنند و سرانجام این خوش نشینان، ورود فرهنگ های غیربومی و اختلاف طبقاتی برای بومی های استان است که این امر احساس محرومیت و فشارهای زیادی را برای خانواده ها فراهم می کند.

به گفته خلیلی، وقتی دختر و پسر ما از طریق عادلانه نمی تواند به خواسته های خود برسد ممکن است دست به خلاف و دزدی بزند که این آسیب های بسیار دردناک در استان گیلان است.

به گزارش خبرگزاری فارس، استفاده از طلاب و روحانیت در شوراهای حل اختلاف، احیای موقوفات حوزه های علمیه، حذف هزینه های جانبی برای طلاب سرباز و نقش طلاب و روحانیت در مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از مهم ترین مسایل مورد بحث نشست امروز بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان