استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران بانک های عامل باید در اعطا تسهیلات به سرمایه گذاران عدالت را رعایت کنند، گفت: مراحل بوروکراسی اداری در راستای توسعه سرمایه گذاری در گیلان باید کاهش پیدا کند لذا ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروزدر جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مصوبات این کارگروه باید جدی گرفته شود، اظهار کرد:در جلسات کارگروه باید روند اجرایی شدن مصوبات بررسی شود تا از این طریق بتوان میزان تحقق مصوبات را بررسی کرد. 

وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این ستاد یکی از مهم ترین کارگروه های کشور است که نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد، از این رو باید تمامی مصوبات ستاد کارگروه رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۱ بررسی و میزان تحقق این مصوبات مشخص شود.

استاندار گیلان با تأکید بر کاهش مراحل بروکراسی اداری برای توسعه سرمایه گذاری در گیلان بیان کرد: مراحل بوروکراسی اداری در راستای توسعه سرمایه گذاری در گیلان باید کاهش پیدا کند لذا در صورت وجود موانع بر سر راه برخی از تولید کنندگان باید جلسات کارگروه رفع موانع تولید سریعاََ برگزار شود.

عباسی عمده ترین مشکل سرمایه گذاران در گیلان را مسئله سرمایه در گردش عنوان کرد و افزود: برخی از سرمایه گذاران فعال که به ایجاد اشتغال در استان کمک می کنند با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند که باید بانک های عامل از همه ظرفیت خود برای  رفع مشکل آن واحدها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه و ایجاد اشتغال بسیار مهم است، بیان کرد: اولویت در گیلان باید تولیدات دانش بنیان باشد و در این راستا از تمامی ظرفیت نخبگان دانشگاهی استفاده شود زیرا این افراد احتیاج به تسهیلات نداشته و فقط خواستار امکانات هستند.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از عملکرد مناسب در حوزه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال در گیلان تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی، روستایی و تبصره ۱۸به خوبی عمل کردیم، بنابراین با عملکرد جهادی مدیران در سال جدید هم باید همین روند با قدرت تحقق پیدا کند. 

عباسی با بیان اینکه باید انگیزه کار کردن در جوانان و کارگران فراهم شود، گفت: دستگاه های نظارتی اجرایی باید بر میزان حقوق دریافتی کارگران طبق مصوبه وزارت کار نظارت کنند.

وی یکی از برنامه های دولت سیزدهم در کشور و به ویژه استان های کشاورزی و ساحلی را توسعه صادرات محصولات غیر نفتی برشمرد و تصریح کرد: برخی از سرمایه گذاران فعال در حوزه محصولات گلخانه ای، بازار هدف و جهانی خود را شناخته و به دنبال ایجاد ارزآوری در کشور هستند لذا مدیران دستگاه های اجرایی باید به این مهم توجه جدی کرده و مشکلات آنان را برطرف کنند.  

استاندار گیلان با تأکید بر نظارت ویژه بر روند صادرات محصولات غیرنفتی در این استان توسط جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی بیان کرد: در گیلان با توجه به شرایط ژئوپولتیکی دارای امکانات بسیار خوبی در خصوص افزایش صادرات محصولات کشاورزی، دامی آبزی پروری و صنایع دستی هستیم، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی باید میزان استفاده از ظرفیت صادرات را به استانداری اعلام کند.

عباسی با بیان اینکه مدیران بانک های عامل باید در اعطا تسهیلات به سرمایه گذاران عدالت را رعایت کنند، گفت: سلیقه ای عمل کردن بانک ها در اعطای تسهیلات یک معضل بزرگ در راستای تحقق شعار سال در گیلان است که در این خصوص تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان