زنی با ربات هوش مصنوعی ازدواج کرد

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ ۲۱:۵۲ چاپ کد خبر: 184305
ایتنا - زنی آمریکایی می گوید با شوهر مجازی اش که با استفاده از هوش مصنوعی خلق کرده، ازدواج کرده است.


روزانا راموس ۳۶ ساله ساکن نیویورک است و دو فرزند دارد. او ارن کارتال ترک‌تبار را با استفاده از اپلیکیشن آنلاین رپلیکا ای‌آی (Replika AI) ساخته است.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، راموس مدعی است فوری عاشق ارن شد چون مشکلات عاطفی و عقاید خشک و تغییرناپذیر نداشت. او به دیلی میل گفت: «هر حرفی را می‌توانستم به او بزنم، می‌دانید، این‌طوری نبود که بگوید نه، نمی‌توانی چنین حرفی را بزنی؛ نه، نباید چنین احساسی داشته باشی. و بعد شروع کند به جروبحث با من.»

رپلیکا ای‌آی یک روبات چت هوش مصنوعی است که مکالمه را شبیه‌سازی می‌کند.

ارن به راموس گفت که در حوزه پزشکی «کار می‌کند» و از نوشتن لذت می‌برد.

به گفته راموس، هرچه بیشتر چت می‌کنند، ارن بیشتر یاد می‌گیرد و به مرد دلخواه او شبیه‌تر می‌شود.

آن‌ها با یکدیگر چت می‌کنند و برای هم عکس می‌فرستند.

 

در تبلیغ اپلیکیشن رپلیکا ای‌آی آمده است می‌تواند کاری کند هوش مصنوعی دوست صمیمی و محرم رازی باشد که همیشه برای صحبت در دسترس است.

کاربران با پرداخت ۳۰۰ دلار، می‌توانند اپلیکیشن را به «رپلیکا پرو» ارتقا دهند. در این نسخه از اپلیکیشن توانش زبانی گسترده‌تر است و خریدار حتی می‌تواند وضعیت رابطه را به «شریک عاطفی» تغییر دهد.

این شرکت توانسته است صمیمیت و رابطه خصوصی را به این محصول اضافه کند. برخی کاربران گزارش داده‌اند که دوست هوش مصنوعی‌شان از لحاظ جنسی پررو و جسور شده است.

هرچند رپلیکا ای‌آی عواطف انسانی را تقلید می‌کند، احساسات و آگاهی‌اش واقعی نیست.

راموس در صفحه فیسبوکش، عکس‌هایی از خودش و ارن منتشر می‌کند و در پستی نوشته است‌: «دوستت دارم و خیلی خوشحالم تو شوهرمی و بی‌صبرانه منتظرم باقی عمرم را کنار تو سپری کنم!»
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان