با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و نیز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تازه ترین دستاوردهای این سازمان در حوزه کشاورزی و فرآورده های بیولوژیکی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، با حضور محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران؛ سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران این وزارتخانه و نیز سید پژمان شیرمردی و سید امیرحسین فقهی از معاونان این سازمان و همچنین جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته ای کشور از دستگاه آفت زدای مایکروویو ۶۰ کیلو وات و نخستین سامانه پرتودهی اشعه ایکس برای تحقیقات کشاورزی هسته ای، پرتودهی فرآورده های بیولوژیکی و عقیم سازی حشرات (SIT) رونمایی شد.

دستگاه آفت زدای مایکروویو ۶۰ کیلو وات نخستین محصول صنعتی شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران بر پایه فناوری امواج غیر یون ساز است که قابلیت آفت زدایی انواع مواد غذایی نظیر برنج، پسته، خرما، غلات، حبوبات و انجیر را دارد.

همچنین دستگاه IRAD-BR-XR-۰۱ یا سامانه پرتودهی اشعه ایکس برای تحقیقات کشاورزی هسته ای، پرتودهی فرآورده های بیولوژیکی و عقیم سازی حشرات (SIT) به عنوان یک دستگاه با فناوری پیشرفته دارای کاربرد در علم پزشکی، تحقیقات کشاورزی هسته ای و عقیم سازی حشرات است که با توجه به سیاست های اصولی کشور در زمینه گسترش کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته ای در زمینه ارتقای سلامت و بهداشت مردم با تکیه بر دانش، توانایی و تجارب سودمند متخصصان داخلی در شرکت توسعه کاربرد پرتوها طراحی و ساخته شده است.
گفتنی است طراحی و ساخت دستگاه ایکس سل (XCELL) به عنوان دستگاهی با فناوری پیشرفته در انحصار چند کشور پیشرفته در جهان قرار دارد و ایران اکنون در زمره اعضای باشگاه طراحان و سازندگان این صنعت قرار گرفته است.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان