پاریس: انرژی هسته ای «خط قرمز» ماست

۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۱۵:۱۳ چاپ کد خبر: 184367
به دنبال اختلافات فرانسه و آلمان بر سر نقش اتم در استراتژی جدید اروپا در زمینه انرژی، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه انرژی هسته ای را «خط قرمز» کشورش اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، برونو لومر، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد که انرژی هسته ای فرانسه یک «خط قرمز مطلق» و موضوعی است که هرگز قابل مذاکره نخواهد بود.

لومر در پایان همایش سالانه اتحادیه برق فرانسه گفت: انرژی هسته ای یک خط قرمز مطلق برای فرانسه است و پاریس از هیچ یک از این مزیت های رقابتی مرتبط با انرژی هسته ای دست نخواهد کشید.

وی افزود: انرژی هسته ای فرانسه قابل مذاکره نیست و هرگز نخواهد بود. باید روی وجود آن کار کرد و ما متقاعد شده ایم که این نه تنها به نفع فرانسه است، بلکه به نفع قاره اروپا نیز هست.

لومر گفت: آلمان تایید کرد که به گزینه های فرانسه در زمینه انرژی احترام خواهد گذاشت و این خبر خوبی است. ما همیشه به گزینه های آلمان احترام گذاشته ایم.

وی افزود: انرژی هسته ای یک وجه تمایز اقتصادی است و همچنین بخشی از هویت صنعتی ماست.

پیش از اظهارات این وزیر فرانسوی و از همین تریبون، استفان ونزل، وزیر مشاور آلمان در امور اقتصاد و آب و هوا گفت: رویکردهای متفاوتی در سیاست انرژی، به ویژه در زمینه انرژی هسته ای وجود دارد.

وی افزود: برلین متعهد شده است که اتم را کنار بگذارد و سرعت بخشیدن به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را افزایش دهد.

ونزل ادامه داد: با این حال، آلمان به گزینه های مختلف سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند فرانسه، احترام می گذارد؛ اما آنچه ما نمی پذیریم، تعریف انرژی هسته ای به عنوان انرژی تجدیدپذیر است.

طبق این گزارش، چند ماهی است که به نظر می رسد پاریس و برلین بر سر نقش انرژی هسته ای در اصلاحات آینده بازار برق اروپا اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان