در حال بارگذاری... لطفا صبر کنید.

بسیاری از سرمایه گذاران در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی خود تمایلی به دریافت مشاوره مالی حرفه ای ندارند، یا احساس می کنند دارایی کافی برای واجد شرایط بودن ندارند یا معتقدند که می توانند به تنهایی بهتر عمل کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کارگزاری های آنلاین نیز به شدت جمعیت های نسل Y و Z را هدف قرار داده اند تا به طور مستقل با استفاده از پلتفرم های آنلاین ارزان تر خود سرمایه گذاری کنند.

اما مشاوره حرفه ای می تواند برای بسیاری از سرمایه گذاران جوان مفید باشد Globe Advisor اخیراً با جنیفر لیتم، مشاور ثروت و مدیر روابط با مشتری در ونکوور، در مورد اینکه  چطور والدین و مشاوران نسل Y و Z، می توانند به جوانان کمک کنند تا از مشاوره های مالی حرفه ای استفاده کنند، صحبت کرد:

برخی از تصورات غلط رایج سرمایه گذاران جوان در مورد دریافت مشاوره مالی حرفه ای کدامند؟

اغلب تصور نادرستی از خدماتی که یک مشاور حرفه ای ارائه می دهد وجود دارد. تصور این است که سرمایه گذاری دارایی ها و مدیریت پرتفوی تمام کاری است که یک مشاور انجام می دهد. اما مشاوران و شرکت ها متخصص در یک رویکرد جامع هستند و مدیریت پورتفولیو تنها بخش کوچکی است از آنچه می توانند ارائه دهند. سرمایه گذاران ۲۰ و ۳۰ ساله اغلب در برنامه ریزی مالی و مدیریت ریسک ارزش بیشتری نسبت به مدیریت دارایی پیدا می کنند.

چگونه والدین می توانند به فرزندان خود که به دنبال مشاوره مالی هستند، کمک کنند و یا احیاناً مانع از آن شوند؟

توصیه به فرزندانتان برای ملاقات با یک مشاور حرفه ای در اوایل زندگی، بهترین کمکی است که والدین می توانند انجام دهند. والدین ممکن است با مشاوری که می توانند به او معرفی شوند، رابطه ای داشته باشند، حتی اگر هنوز در موقعیتی نباشند که با هم کار کنند. همچنین، با افزایش سن والدین، مزایای زیادی برای تنظیم خانواده وجود دارد که از مشاوری که با چندین نسل کار می کند، مانند برنامه ریزی جانشینی و املاک به دست می آید.

بزرگترین مانع این است که به طور بالقوه والدین به فرزندان خود توصیه می کنند، حتی اگر از نظر مالی موفق بوده باشند. موفقیت مالی می تواند مسئله ای کاملاً شخصی و منحصر به فرد باشد، و دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک استراتژی برای یک فرد و نه شخص دیگر، حتی در یک خانواده، جواب می دهد.

به عنوان مثال، در ونکوور، تحت فشار قرار دادن کودکان برای خرید املاک (اعم از شخصی و سرمایه گذاری) رایج است زیرا والدین احتمالاً در دو دهه گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشته اند. در حالی که املاک و مستغلات می تواند یک سرمایه گذاری عالی باشد، باید در چارچوب عوامل دیگر انجام شود، به ویژه با توجه به اینکه معمولاً شامل استفاده از اهرم مالی است.

بهترین راه برای جذب آن ها، درخواست یا پذیرش معرفی شخصی است. مشاوران، به عنوان بخشی از خدمات خود، باید آماده کار با فرزندان مشتریان فعلی باشند و آن را به عنوان بخشی از یک استراتژی کلی خانواده توصیه کنند.

همچنین، در روند کار با یک مشتری جدید و جوان تر عجله نکنید. صبر کلید است. با قصد طولانی مدت بودن رابطه را ایجاد کنید. به طور بالقوه، این در ابتدا به معنای صرف زمانی است که درآمدی ایجاد نمی کند، اما در بیشتر موارد، روابط طولانی مدت به مشتریان عالی برای هر مشاور تبدیل می شود.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان