استاندار گیلان در لنگرود مطرح کرد

بازارچه های محلی در سواحل گیلان ایجاد شود

۱۴۰۲/۰۸/۰۴ ۰۰:۲۶ چاپ کد خبر: 188344

به گزارش لنگرخبر، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز در آئین اختتامیه طرح های سالم سازی استان های گیلان و مازندران که در هتل ستاره دریا شهر چاف و چمخاله برگزار شد با بیان اینکه همه نیروهای امدادی و مسؤولین مربوطه تلاش کردند تا مسافران از نعمت سواحل و دریا بهره مند شوند، اظهار کرد: امسال در گیلان ۶۲ میلیون نفر در ۶ ماهه اول سال اقامت داشتند که همه متولیان همه توان خودشان را به کار گرفتند تا اتفاقی برای مسافران پیش نیاید.


وی با بیان اینکه بعد از دستور رئیس جمهور برای آزادسازی سواحل، تمام توان خود را برای اجرای این دستور به کار گرفتیم که خوشبختانه این کار در سواحل استان گیلان به خوبی انجام شد، گفت: بعد از آزادسازی، مسیرهای باز شده باید مدیریت می شد ولی با ایجاد کارگروه های تخصصی در استان و شهرستان ها، سواحل مدیریت شد و از تصرف مجدد سواحل جلوگیری شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه با کمک همه نیروهای مردمی، بسیج، امداد و هلال احمر تلاش شد تا ۳۰۰ کیلومتر نوارساحلی گیلان و در ۴۰۰ نقطه خطرآفرین که پیش بینی شده بود مشکلی به وجود نیاید، افزود: یکی از اقداماتی که انجام شد آگاه سازی همه مردم و مسافرین در استفاده از دریا و حضور در سواحل بود تا آمار غریق ها را کاهش دهیم که خوشبختانه این امر در بخش های سالم سازی دریای این استان انجام شد و شاهد کاهش تلفات بودیم.

عباسی با بیان اینکه فعال کردن بخش های خصوصی در طرح های سالم سازی دریا یکی از کارهایی است که باید انجام شود، گفت: ورود بخش های خصوصی و انجام سرمایه گذاری در سواحل موجب ایجاد اشتغال و امنیت در سواحل می شود که این مهم با نظارت نهادها ممکن است.

وی یکی از مزیت های سواحل و دریا در استان گیلان را ظرفیت گردشگری آن دانست و بیان کرد: سواحل، مربوط به آحاد مردم است و هیچ کسی حق تصرف سواحل را ندارد ولی باید از بخش های خصوصی برای ایجاد ظرفیت گردشگری و تفریحی در سواحل استفاده شود که قطعا مورد استقبال مردم و مسافران نیز قرار می گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه آمادگی برگزاری همایشی با حضور سرمایه گذاران متقاضی برای اجرای پروژه در سواحل برای رفع موانع را داریم، تصریح کرد: از همه علاقه مندان درخواست می کنیم که طرح های خود را با پیوست فرهنگی آماده و ارایه کنند تا بعد از طی کردن روند قانونی بتوانند کارهای خود را در سواحل انجام دهند که علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب توسعه گردشگری برای منطقه نیز می شود و دولت نیز از طرح های خوب پشتیبانی می کند.

به گفته عباسی، در بخش نرم افزاری و سخت افزاری باید امکانات لازم فراهم شود تا افرادی که نشاط اجتماعی و فرهنگی برای افرادی که جهت بهره مندی از سواحل به استان های شمالی سفر می کنند فراهم شود.

وی یکی از این نقاط ضعف را کمبود بازارچه های محلی دانست و گفت: در همه سواحل استان باید بازارچه هایی برای تولیدات صنایع دستی و فرآورده های آبزی پروری و کشاورزی ایجاد شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان