قطعنامه « مقابله با توفان های شن و گردوغبار» با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد اجلاس تهران در ششمین مجمع جهانی محیط زیست سازمان ملل متحد تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قطعنامه «مقابله با توفان های شن و گردوغبار» با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد اجلاس تهران در ششمین مجمع جهانی محیط زیست ملل متحد در نایروبی کنیا تصویب شد.

ششمین مجمع محیط زیست ملل متحد از 7 تا 11 اسفند ماه سال جاری در مقر برنامه محیط زیست ملل متحد در شهر نایروبی کشور کنیا برگزار شد. این مجمع بالاترین مرجع سیاست گذاری در حوزه محیط زیست در سطح جهان محسوب می شود.

بیانیه کنفرانس بین المللی گردوغبار؛ اجرای سیاست های قهرآمیز در قبال کشورها مقابله با گرد و غبار را دشوار می کند

در این نشست که با حضور بیش از 180 کشور برگزار شد رویکرد چندجانبه گرایی با پرداخت به محورهای اصلی از جمله تغییرات اقلیمی، از دست رفتن تنوع زیستی، آلاینده ها و پسماندها را در دستور کار داشت و در آن 19 قطعنامه و دو تصمیم از سوی کشورهای مختلف به این نشست ارسال شد.

یک قطعنامه به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و با عنوان «مقابله با توفان های شن و گردوغبار» به این نشست ارسال شده بود که در راستای عملی شدن مصوبات اجلاس تهران و تقویت دیپلماسی محیط زیستی دولت مردمی در شهریور ماه سال جاری بود.

قطعنامه ها موضوعات متعددی داشتند که در راستای محورهای مختلفی از جمله، اقتصاد گردشگری، کیفیت هوا، آفت کش های خطرناک، موافقتنامه های بین المللی، اصلاحات صندوق جهانی محیط زیست و مواردی از این قبیل بود.

علی سلاجقه؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در راس هیئتی بلند پایه متشکل از کارشناسانی از وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست در این اجلاس حضور داشتند.

در جریان این مجمع علی سلاجقه؛ معاون رییس جمهور دیدارهای دو جانبه با نمایندگان و وزرای محیط زیست کشورهای چین، عربستان، کنیا، قطر، ترکیه، آذربایجان، عراق و ازبکستان داشت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در این مجمع جهانی با اینگر اندرسون، دبیر اجرایی برنامه محیط زیست ملل متحد دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدارها رایزنی های سازنده ای در مورد مسائلی از جمله روابط با کشورهای همسایه در حوزه محیط زیست، دغدغه های مشترک در حوزه محیط زیست و مسائل منطقه ای و جهانی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، امید می رود با تصویب قطعنامه تهران برنامه عملی این قطعنامه به سرعت به کشورها ابلاغ شود و قدم مثبتی برای حفاظت از محیط زیست جهانی و به ویژه محیط زیست منطقه برداشته شود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان