رئیس آژانس فضایی روسیه (Roscosmos) گفت، مسکو و پکن در حال بررسی استقرار یک نیروگاه برق اتمی در ماه در بازه زمانی ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ هستند.

به گزارش ایسنا، «یوری بوریسف» رئیس آژانس فضایی روسیه گفت، مسکو و پکن در حال بررسی همکاری مشترکی برای یک برنامه بر روی ماه هستند و روسیه می تواند با توجه به تجربیاتش درباره انرژی فضایی هسته ای، در این برنامه مشارکت کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز ما به صورت جدی در حال بررسی یک پروژه هستیم که در بازه زمانی ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ اجرایی می شود و شامل استقرار و نصب یک نیروگاه برق اتمی بر بستر ماه به همراه همکاران چینی است.

این مقام مسئول آژانس فضایی روسیه افزود، صفحات خورشیدی نمی توانند به قدر کافی برق تاسیسات آینده بر روی ماه را تامین کنند اما برق اتمی می تواند. این یک چالش بسیار جدی است. این کاری است که باید بدون حضور انسان ها انجام شود.

وی همچنین درباره برنامه های روسیه برای ساخت یک کشتی فضایی ترابری هسته ای نیز صحبت کرد و ادامه داد: تمامی پرسش های تکنیکی پیرامون این پروژه جدا از یافتن راه حلی درباره اینکه چطور یک راکتور هسته ای خنک می شود، حل و فصل شده است.

بوریسف افزود: ما در واقع روی یک یدک کش فضایی کار می کنیم. این سازه عظیم و سیکلوپی که به لطف یک راکتور هسته ای و توربین های پرقدرت می تواند محموله های بزرگ را از یک مدار به مدار دیگر منتقل کند، زباله های فضایی را جمع آوری کند و در بسیاری از کاربردهای دیگر شرکت کند.

چین ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد اولین فضانورد خود را قبل از سال ۲۰۳۰ روی ماه بفرستد.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان