غربیها میخواهند مسلمانان را به یکدیگر مشغول کنندتا ملتهای مسلمان از پیشرفت ومسائل اصلی خود غافل بمانند/امروز برای مسلمانان اتحاد وهمدلی ضروریترین مسئله است./امروز بعد از آنکه دعوتهای غیرالهی و مادی نشان دادند که نمیتوانند سعادت بشر را تامین کنند،دلها به سمت اسلام رفته است/

رهبر انقلاب صبح امروز در سالروز بعثت حضرت رسول اعظم صلوات الله علیه وآله دیداری با مسئولان نظام و سفرای کشورهاى اسلامى داشتند که متن آن را میتوانید مشاهده کنید

بسم الله الرّحمن الرّحیم
تبریک عرض میکنم این عید بزرگ را - که شاید بتوان گفت براى عموم مسلمانها، بلکه براى جامعه ى بشرى، بزرگترین عید و شیرین ترین خاطره در همه ى تاریخ است - به شما حضار محترم، میهمانان عزیز، نمایندگان کشورهاى مسلمان که در جلسه حضور دارند، و به همه ى ملت ایران که مخلصانه و صادقانه راه آن بزرگوار را دنبال کرده اند و با مجاهدت و فداکارى این راه را دنبال میکنند، و به همه ى امت اسلامى، و به همه ى آزادیخواهان عالم.



درباره ى شب بعثت، در روایات هم وارد شده است که آسمان، دیگر بر همچون شبى سایه نیفکنده است؛ یعنى هیچ شبى در طول تاریخ مثل شب بعثت نبود، که فرداى آن روز پیامبر مکرم با خطاب الهى، مبعوث به این رسالت عظیم و ماندگار در طول تاریخ شد. بعثت، کار بزرگ و دشوارى بود. عظمت همه ى کارها متناسب است با مشکلات و مزاحمتهائى که در راه آن کارها به وجود مى آید. کارهاى کوچک، اقدامهاى کوچک، قاعدتاً مزاحمتهاى کوچک دارد؛ کارهاى بزرگ، مزاحمتها و معارضه هاى بزرگ دارد. در دوران حیات مبارک پیغمبر - چه در دوران مکه، چه در دوران مدینه - مزاحمتها در مقابل این دعوت، پى درپى و از جوانب گوناگون بود. این مخصوص پیغمبر ما هم نیست؛ همه ى پیغمبران، همه ى رسالتها مواجه با یک چنین معارضه هائى بودند؛ البته در مورد پیغمبر ما این معارضه ها سنگین تر بود، شدیدتر بود، همه جانبه تر بود؛ «و کذلک جعلنا لکلّ نبىّ عدوّا شیاطین الانس و الجنّ یوحى بعضهم الى بعض زخرف القول غرورا»؛(۱) شیاطین انس و جن در مقابل دعوت الهى، در مقابل راه سعادت بشر، به هم کمک میکنند. «و لتصغى الیه افئدة الّذین لایؤمنون بالأخرة و لیرضوه و لیقترفوا ما هم مقترفون»؛(۲) یعنى دلهاى ناآگاه، دلهاى ساده اندیش، دلهاى بى تدبر و بى بصیرت هم این فریادهاى معارض را، مخالفتها را در مقابل دعوت الهى، در مقابل دعوت انبیاء میپذیرند. این از دوران ظهور بعثت و از آغاز پدید آمدن این پیام الهى شروع شد و تا آخر عمر مبارک پیغمبر با شکلهاى مختلف ادامه داشت و بعد از آن، تا امروز هم ادامه دارد. هر جا دعوت حق بود، معارضه ى شیاطین هست؛ هر جا راه انبیاء بود، راه معارضان انبیاء هم در مقابل آن هست.

 البته حرکت تاریخ به سمت حق است؛ یعنى شما اگر به روال کلى تاریخ نگاه کنید، مى بینید که دعوت انبیاء روزبه روز در دنیا ماندگارتر و فراگیرتر و بیشتر به ذهن مردم و دلهاى مردم آشنا و نزدیک شده است؛ شیاطین کار میکنند، اما طبیعت عالم و حرکت عالم به سوى حق است و این وجود دارد؛ همیشه دلهائى هستند که حقیقت را میفهمند، معارف الهى و حقایق الهى و اخلاق الهى به شکلهاى مختلف در جوامع پراکنده میشود، اما معارضه ها به شکلهاى گوناگون هست، امروز هم معارضه وجود دارد.

 امروز بعد از آنکه دعوتهاى غیرالهى و مادى، چه دعوت مارکسیزم، که یک روزى دنیا را به خود متوجه کرده بود، چه دعوت مکاتبِ به اصطلاح انسان گرایانه و لیبرالیزم، که تمدن را در بسیارى از مناطق عالم در قبضه ى خود گرفته است، نشان دادند که نمیتوانند سعادت بشر را تأمین کنند، دلها به سوى اسلام متوجه است. هر جا صداى عدالت و عدالتخواهى بلند میشود، این صداى اسلام است، ولو آن کسانى که این فریاد را سر میدهند، ندانند این از کجاست؛ هر جا نداى کرامت انسان بلند میشود، این نداى اسلام است، نداى ادیان است؛ و البته کانون این همه، مرکز اسلام و مرکز ایمان و هر جائى است که در آن، قرآن مورد اعتقاد و ایمان قرار داشته باشد؛ طبعاً دشمنىِ دشمنان اسلام و قرآن هم با آنجا بیشتر است؛ امروز این را دارید مشاهده میکنید.

 در دنیا سیاستها پشت سر آن ذهنهاى بیمار و خبیثى هستند که با پیامبر اسلام به شکل هتاکانه مواجهه میکنند. نمیشود باور کرد که اهانت به اسلام و اسلام ستیزى و مسلمان ستیزى در دنیا بدون دستهاى سرویسهاى امنیتى و بدون پول قدرتها ادامه و انتشار پیدا کند؛ که امروز شما نمونه هایش را در دنیا مشاهده میکنید؛ این همان مبارزه ى با اسلام است. البته بهانه هم پیدا میکنند. در اعمال ما مسلمانها گاهى انحرافاتى پیدا میشود، جمودهائى، تحجرهائى، کارهاى غلطى، که این راشیاطین دستاویز قرار میدهند براى اینکه «و لتصغى الیه افئدة الّذین لایؤمنون بالأخره» تحقق پیدا کند؛ این را باید مسلمانها بدانند.

 دعوت اسلام را باید با صراحت، با شجاعت، با صداقت، همراه با رکن اصلى دعوت اسلام - یعنى عدالت - در دنیا منتشر کرد. فرمود: «و تمّت کلمة ربّک صدقا و عدلا»؛(۳) این دو تا، خصوصیات دعوت الهى است؛ خصوصیات کلمه ى ربوبى است: «صدق و عدل»؛ «صداقت و عدالت». مسلمانها این را باید در دنیا از خودشان نشان دهند. این، دلها را متوجه خواهد کرد؛ پیام اسلام را به دلها خواهد رساند. البته دشمنى ها هم وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد. باید در مقابل دشمنى ها ایستاد؛ همچنان که پیغمبر ایستاد؛ همچنان که مؤمنان به اسلام و مؤمنان به حقیقت و عدالت در طول تاریخ ایستادند.

 امروز ما مسلمانها احتیاج داریم به هوشیارى؛ احتیاج داریم به این که نقشه ى کلى زندگى خود و مواجهه ى دشمنان با خود و با اسلام را بشناسیم. اگر نقشه را شناختیم، راه را درست انتخاب خواهیم کرد. اشکال آنجاست که گاهى ما مسلمانها خودمان نقشه ى دشمن را درست نمى شناسیم، خود ما جزئى از آن نقشه ى دشمن میشویم؛ که امروز متأسفانه دنیاى اسلام مبتلاى به این است. نقشه ى دشمن، اختلاف افکنى در بین مسلمانان است؛ نقشه ى دشمن، تحریک عصبیتهاى مذاهب مختلف اسلامى علیه یکدیگر است؛ نقشه ى دشمن این است که توجه امت اسلامى را از نقطه ى حقیقى خصومت و دشمنى - یعنى سرمایه دارىِ فاسد و مفسد و صهیونیزم - منحرف کند و به جاهاى دیگرى متوجه کند.

 یک روزى دنیاى اسلام با صهیونیسم غاصب مقابله میکرد، دشمنان در تبلیغاتشان گفتند این یهودى ستیزى است؛ در حالى که یهودى ستیزى نبود. در کشورهاى اسلامى، یهودى ها هم مثل دیگر ادیان - یهودى، مسیحى، مسلمان - در کنار همدیگر زندگى میکنند. امروز در کشور ما یهودى هست، مسیحى هست، مسلمان هست، بعضى از ادیان دیگر حضور دارند و در زیر سایه ى امنیت اسلام، همه باهم زندگى میکنند. بحثِ یهودى ستیزى نیست، بحثِ مقابله ى با صهیونیسم غاصبِ متجاوزِ ظالمِ قسى القلب است؛ این را بدروغ تحریف میکردند، میگفتند یهودى ستیزى؛ اما امروز خود غربى ها مبتلا به اسلام ستیزى و مسلمان ستیزى هستند. در دنیاى غرب شما مشاهده کنید؛ امواج مسلمان ستیزى را تحریک میکنند، از آنها حمایت میکنند، از اهانت کنندگان به اسلام و پیامبر اعظم پشتیبانى میکنند - این اسلام ستیزى است، این مال آنجاست - در درون جامعه ى اسلامى هم مذاهب مخالف ستیزى را ترویج میکنند، شیعه ستیزى را ترویج میکنند؛ این سیاست آنهاست: مسلمانها باید با یکدیگر مبارزه کنند، سرگرمِ هم شوند؛ شیعه علیه سنى، سنى علیه شیعه؛ براى اینکه حواسها از نقطه ى اصلى دشمنى منعطف شود، نفهمند کیست که امروز دارد با دنیاى اسلام مقابله میکند، نفهمند کیست که براى امت اسلامى دامهاى خطرناکى گذاشته. اینها را ما باید بفهمیم؛ هم ملتها بفهمند، هم سیاستمداران بفهمند، هم روشنفکران بفهمند.

نقشه ى دشمن را بشناسیم. اگر نقشه ى دشمن را شناختیم، امکان تدبیر در مقابل این نقشه به وجود مى آید؛ اما اگر نقشه ى دشمن را نشناختیم، امکان تدبیر وجود نخواهد داشت؛ در پیدا کردن راهِ خودمان اشتباه میکنیم، در عملکردِ خودمان اشتباه میکنیم.  نقشه ى دشمن این است: ملتهاى مسلمان را به یکدیگر مشغول کنند، بین اینها اختلاف به راه بیندازند - کمااینکه امروز مى بینید به راه انداخته اند - هزاران نفر کشته شوند، خونها بر زمین ریخته شود، ملتهاى مسلمان از مسائل اصلى خود غافل بمانند، از پیشرفت ضرورى اى که باید به دنبال آن باشند، غفلت کنند، براى اینکه منافع استعمارگران، منافع صاحبان قدرت ظالم و ستمگر تأمین شود؛ همچنان که یک روز با استعمار، این کار را کردند.

من به شما عرض بکنم؛ در تاریخ، غربى ها نخواهند توانست لکه ى ننگ استعمار را از دامان خود پاک کنند. شعارهاى طرفدارى از حقوق بشر، شعارهاى طرفدارى از دموکراسى، نخواهد توانست عملکرد غربى هاى مدعى و پرادعا را در آسیا و در آفریقا و در آمریکاى لاتین و در نقطه نقطه ى کشورهائى که سالها تحت استعمار بودند، به فراموشى بسپرد. آن روز با استعمار این کار را کردند، امروز به شکل دیگرى همان نقشه را دنبال میکنند، همان هدفها را دنبال میکنند؛ خب، ما باید بیدار باشیم؛ ما باید بفهمیم که چه میکنیم؛ ما باید نقشه ى راه خودمان را بشناسیم.

امروز براى مسلمانها، اتحاد و اتفاق، همدلى و همکارى، جزو فورى ترین و ضرورى ترین است. ما دعوت میکنیم از همه ى کشورهاى اسلامى، از همه ى دولتهاى اسلامى، بصیرت را به کار بگیرند؛ ببینند که در مقابل کى قرار دارند؛ در شناخت دشمن اشتباه نکنند، در شناخت نقشه هاى دشمن اشتباه نکنند؛ بفهمند دشمن دنبال چیست و بدانند که سعادت ملتهاشان در چیست.

امیدواریم خداوند متعال به برکت روز بعثت و به برکت نام مبارک و مقدس خاتم الانبیاء، ان شاءالله همه ى ملتهاى مسلمان را به راه خودشان آشنا کند؛ همه ى ما را از خواب غفلت بیدار کند و ان شاءالله توفیق دهد که امت اسلامى به سوى قله هاى سعادت حرکت کند.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته
 
۱) انعام: ۱۱۲
۲) انعام: ۱۱۳
۳) انعام: ۱۱۵

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان