به گزارش لنگرخبر، حمید رمضانپور دریاسری عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه های تهران و وکیل پایه یک دادگستری به ابعاد جدیدی از زمین خواری در گیلان اشاره کرد.

حمید رمضانپور دریاسری عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار رشت پرس به بحث زمین خواری در گیلان اشاره و عنوان کرد :بحث زمین خواری به یکی از مسایل روز مطرح شده و حتی در مجلس شورای اسلامی نیز این مساله با حساسیت دنبال می شود که اخبار آن در رسانه ها نیز به دلیل اهمیت موضوع به خوبی پوشش داده شد.

وی با اشاره به بحث زمین خواری اظهار داشت : علاوه بر منطقه حیران در بخش های دیگرگیلان نظیر لنگرود نیز ما شاهد اینگونه اقدامات هستیم و زمین هایی به اشخاص واگذار شده بدون این که از مراجع ذیصلاح استعلام شودو وضعیت مشخصی ندارد لذا حل این مشکل جدیت در سیستم قضایی را می طلبد و باید از موضع قانونی با متخلفین برخورد شود.

رمضانپور با بیان اینکه زمین هایی نظیر تالاب کیاکلایه که از اراضی ملی و به عنوان منابع ملی هستند یعنی متعلق به دولت و هیچ شخص حقیقی نمی تواند در آنها دخل و تصرف کند گفت: متاسفانه تالاب بین المللی کیاکلایه نیز از تیررس زمین خواران در امان نمانده است و افرادی از استانهای دیگر برای زمین های این تالاب حتی سند رسمی نیز دریافت کرده اند .

وی اعلام آمادگی کرد برای مرتفع کردن مشکل زمین خواری در لنگرود آمادگی مناظره و همکاری با مسئولین دستگاه متولی را داشته زیرا معتقدم زمین خواری در شهرستان لنگرود را نمی توان به حال خود رها کرد و باید از این منابع به نحو احسنت حفظ و حراست گردد زیرا منابع ملی ما متعلق به ملت و نسل های آینده می باشد.

به گزارش اخبار رشت پرس، تالاب کیاکلایه از جمله آببندان های شهرستان لنگرود است که در حال حاضر مساحتی کمتر از صد هکتار دارد . این تالاب که در گذشته از پهنه وسیعی برخوردار بوده ، به علت تبدیل شدن به جایگاه دفن زباله ، وسعت آن به صورت چشمگیری کاهش یافته و سطح تالاب پر شده است .
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان