به گزارش لنگرخبر به نقل از صاحب نیوز شنیده ها و اخبار واصله حکایت از بازدید وزیر امورخارجه اسبق انگلیس در ادامه سفرهای استانی خود به یکی از دانشگاه های دولتی استان اصفهان حکایت دارد. بر این اساس، وی قرار است تا ساعتی دیگر در دانشگاه هنر اصفهان که در مجاورت کاخ عالی قاپو واقع شده حضور یابد. وزیر امورخارجه سابق انگلیس و حضورش در اصفهان از صبح روز عاشورا خبر ساز شد به گونه ای که با حرکت خودجوش انقلابیون این شهر وی مجبور شد از هتل عباسی اصفهان به یک هتل در شاهین شهر فرار  کند که در آنجا هم با واکنش نیروهای انقلابی و به آتش کشیدن پرچم انگلیس و سردادن شعارهای مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق و مرگ بر فتنه گر سرانجام از شاهین شهر نیز گریخت. گفتنی است دانشگاه هنر اصفهان که چندی قبل شاهد تغییرات مدیریتی نیز بود از جمله مراکزی است که اصلاح طلبان افراطی و حتی افراد مسئله داری همچون هرمیداس باوند در آن حضور یافته و سخنرانی کرده اند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر اصفهان:
غیرت دینی ما اجازه حضور جک استراو به دانشگاه را نمی دهد/ حضور این سیاستمدار انگلیسی آرامش ایران را به هم زده است
حجت الاسلام سید محمدتقی ابطحی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز، پیرامون برخی از شنیده ها امروز صبح در فضای مجازی و خبرگزاری مبنی بر حضور جک استراو در دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: من هم این خبر را امروز صبح از اخبار منتشر شده در فضای مجازی شنیدم ولی با پیگیری انجام شده از هیچ نهاد قانونی در دانشگاه هنر چنین بحثی مطرح نبود.
وی با بیان اینکه اگر قرار بر انجام چنین امری باشد، حتما باید از سوی نهاد های امنیتی مجوز لازم به حراست دانشگاه ابلاغ شود که چنین امر تا کنون صورت نگرفته است، گفت: آنچه که مسلم است این بوده که موضع نهاد رهبری پیرامون حضور چنین سیاستمدار انگلیسی، دردانشگاه هنر کاملا مخالف است .
مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر اصفهان تصریح کرد: غیرت دینی ما هرگز به ما اجازه نمی دهد که افرادی چون جک استراو با آن سابقه مذموم در دانشگاه هنر حضور یابند، برای ما هیچ فسلفه و توجیه ای برای حضور این سیاستمدار انگلیسی در ایران و اصفهان مشخص نیست.
وی تاکید کرد: نکته قابل تامل این است که اصلا حضور چنین فردی تحت عنوان بهانه ایرانگردی اصلا توجیه پذیر نیست، کجای دنیا به کسی که نسبت به ملت و نظامی رفتارهای خصمانه و توطئه آمیز داشته است اجازه سَرَک کشیدن به هرجا را می دهند.
حجت الاسلام ابطحی افزود: حضور امثال جک استراو آرامش ایران و استان ها را به هم زده است و دراین رابطه باید وزارت امور خارجه ایران پاسخگو باشند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان