روزنامه آرمان امروز دوشنبه 94/8/4 در گزارشی با عنوان «برکناری های غیراعتدالی» نوشت: حسین حسن نژاد و حجت الاسلام عباس اسلامی شخصیت های اصلاح طلب و بنام استان های مازندران و کرمان که تا روزهای گذشته در سمت مدیرکل سیاسی این استان ها بودند در آخرین روز مهرماه از سوی استانداران خود برکنار شدند. تاکنون وزیر کشور و معاونانش می گفتند که استانداران و فرمانداران غیرهمسو و آنهایی که شاخص های دولت را ندارند حتی شب انتخابات از سمت خود برکنار می شوند با این حال علت برکناری این دو مدیر استانی نه بی کفایتی است و نه غیرهمسو بودن! حسن نژاد که در دولت اصلاحات فرماندار بابلسر بوده است به توانمندی در مدیریت استان مازندران شناخته می شود. مسئولان استانداری کرمان نیز علت برکناری حجت الاسلام اسلامی را بی صداقتی می دانند اما او خود معتقد است عکسش با رئیس دولت اصلاحات باعث برکناری اش شده است.

  فرضیه های برکناری حسن نژاد

این روزنامه در ادامه نوشت: پنجم خرداد ماه سال جاری بود که نام حسین حسن نژاد در رسانه ها مطرح شد. ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران وی را به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران معرفی کرد. آن روز افرادی دیگری نیز به سمت های ستاد انتخاباتی این استان منصوب شدند که نام علی رضا یونسی به عنوان معاون سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری به چشم خورد. استاندار در آخرین روز ماه مهر و در آستانه پنجمین ماه صدور حکمش، اما تصمیمش را تغییر داد و حسین حسن نژاد را از سمت خود برکنار کرد. در حکمی که استاندار برای برکناری حسن نژاد صادر کرده است، نه سطری درباره خدمات او به چشم می خورد و نه علت برکناری او. البته برخی رسانه ها دلیل این برکناری را سفر اخیر رئیس جمهور به استان مازندران می داند که مسئولان استانداری در بیانیه ای به خاطر استقبال اندک مردم از رئیس جمهور عذرخواهی کردند. در کنار عذرخواهی عکس هایی نیز از ورزشگاه شهید متقی ساری که میزبان سخنرانی رئیس جمهور بوده در رسانه ها منتشر شده است که نشان دهنده استقبال اندک مردم از رئیس جمهور بوده است. با همه این حرف و حدیث ها محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت پس از این سفر استقبال مردم مازنداران از رئیس جمهور را پرشور دانست و گفت همه عکس های آن روز را مشاهده کرده و طبیعی است که ورزشگاه شهید متقی در ساعت هفت و نیم یا هشت صبح پر نشود. با این حال حسن نژاد از اصلاح طلبان معروف استان مازندران است که سابقه فرمانداری بابلسر در دوران اصلاحات را در کارنامه خود دارد. این خود می تواند فرضیه اول را رد کند اما این مساله هنوز جای سوال است که چرا او بعد از پنج ماه سمت خود را تحویل داده است. برخی از رسانه های محلی و اصلاح طلب مازندران نیز دلیل این برکناری را تصمیم شخصی حسن نژاد دانسته اند و به گمانه زنی درباره سمت آینده اش پرداخته اند. از سوی دیگر مسئولان ارشد وزارت کشور بارها از تغییر استانداران و فرمانداران ناتوان سخن گفته اند اما این فرضیه نیز بعید به نظر می رسد چرا که در استان مازندران از فرمانداری حسن نژاد در بابلسر به عنوان مدیریت توانمند یاد می شود. با این حال هنوز شخص جایگزین حسن نژاد در این استان معرفی نشده است.

 عکس با رئیس دولت اصلاحات؟

علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان نیز حجت الاسلام عباس اسلامی مدیرکل سیاسی استانداری را برکنار کرد. مراسم تودیع اسلامی اول آبان ماه بدون حضور خودش و چهره های اصلاح طلب در کرمان برگزار شد. علت برکناری اسلامی از این سمت ظاهرا عکسی بوده که اسلامی از خود در کنار رئیس دولت اصلاحات در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. این درحالی است که اسلامی از معدود مدیران استانداری کرمان به شمار می رفت که در انتخابات ریاست جمهوری سال92 حامی حسن روحانی بود. مابقی مدیران استانداری کرمان اما در این انتخابات از ستادهای جلیلی و قالیباف بودند. پس از آنکه اسلامی عکسی از خود و رئیس دولت اصلاحات در اینستاگرام منتشر کرد اعضای جبهه پایداری در این استان خواهان برکناری اسلامی شدند. با این وجود حمید ذکااسدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان اسلامی در مصاحبه ای مدعی شده است که برکناری اسلامی به دلیل انتشار عکس با رئیس دولت اصلاحات نبوده و این برکناری تنها به خاطر نداشتن صداقت و تخلف تشکیلاتی بوده است. اسدی می گوید از رئیس کل دادگستری سوال درباره ملاقات با رئیس دولت اصلاحات سوال کرده و پاسخ این سوال را هم اینگونه اعلام کرده است که ملاقات با رئیس دولت اصلاحات جرم نیست. وی در ادامه تاکید می کند: «ما احساس کردیم اقدامات اخیر مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، منشور همدلی، اخلاق انتخاباتی و عقلانیت سیاسی را زیر سوال می برد.» البته عباس اسلامی خود درباره برکناری اش نظر دیگری دارد. وی در واکنش به اظهارات ذکااسدی درباره اینکه نداشتن صداقت علت برکناری اسلامی بوده خاطرنشان می کند: «اصلا چنین چیزی نبوده است. تا دو روز قبلش کوچک ترین موردی نبود و رابطه ما خیلی صمیمی بود البته من نمی خواهم به این موضوع ورود کنم.» اسلامی تاکید می کند دلیل برکناری اش عکس با رئیس دولت اصلاحات بود ولاغیر.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان