به گزارش لنگرخبر، شبکه خبری «سی.ان.ان» از زبان تحلیلگران سعودی مدعی شده است که تهران نباید صبر عربستان را بیازماید و این کشور می تواند ظرف شش ساعت آسمان ایران را تحت کنترل بگیرد یا به درون آن نفوذ و آن را ناامن کند. در حالی که عربستان گرفتار دخالت های نظامی خود در بحران های منطقه از جمله بحران یمن است، کارشناسان سعودی مدعی شده اند که عربستان می تواند در چهار تا نهایتا شش ساعت حریم هوایی ایران را تحت کنترل خود بگیرد. شبکه خبری سی ان ان در گزارشی کاملا جهت دار، تحریک کننده و اختلاف افکن، اعلام کرد که «با آتشی که در منطقه هست و دخالت های منطقه ای آن را شعله ور تر کرده، بخصوص کشمکش میان عربستان و ایران در چند جای منطقه، تحلیلگران تلاش می کنند به یک سوال اساسی پاسخ دهند، و آن این است که کشورهای عربی خلیج [فارس] بخصوص عربستان چه گزینه هایی راهبردی برای پاسخ به ایران دارند». ابراهیم آل مرعی کارشناس سیاسی و امنیتی عربستانی به شبکه خبری «سی ان ان» گفته که از سال 1979 که انقلاب ایران رخ داده کشورهای عربی تلاش کرده اند در امور داخلی این کشور دخالت نکنند اما ظاهرا این مسأله ایران را که همسایه ای بد است، از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی منع نکرده است.
گزافه گویی تحلیلگران سعودی: 6 ساعت بر آسمان ایران مسلط می شویم!
آل مرعی در ادامه ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی و خلیج [فارس] و کاشت بازوهای نظامی در آن و اعزام گروهک ها و جاسوس به آن متهم کرد. یک کارشناس دیگر سعودی «محمد السلمی» گفته که اگر ایران به سیاست خود در منطقه ادامه دهد و در آن بازنگری نکند، «دوای آن همان درد است، یعنی در داخل ایران نفوذ کنی (و وارد شوی) و از تنوع و مشکلات موجود در ایران بهره برداری کنی تا از شر ایران و نظام سیاسی آن در امان بمانی».
 گزافه گویی تحلیلگران سعودی: 6 ساعت بر آسمان ایران مسلط می شویم!
سلمان الانصاری دیگر فردی که سی ان ان از آن به نام نویسنده سیاسی نام برد، گفته که عربستان گزینه های دیگری در دست دارد. الانصاری نیز نفوذ اطلاعاتی در ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت، عربستان می تواند همه 52 کشور اسلامی را علیه ایران متحد کند. راه دیگر اینکه عربستان قادر است نقش اطلاعاتی خود را در داخل ایران برای بی ثبات کردن امنیت دولت ایران فعال کند بخصوص در خصوص مسئله اهواز و فعال کردن اقلیت هایی مانند بلوچ ها و کردها و دیگر قومیت ها.
گزافه گویی تحلیلگران سعودی: 6 ساعت بر آسمان ایران مسلط می شویم!
سی ان ان نوشت: اگر کار به جای باریک برسد، تحلیلگران سعودی به توانایی کشورشان اطمینان دارند که می تواند سلطه نظامی خود را بر ایران تحمیل کند. سی ان ان به نقل از سلمان الانصاری نوشت: همانطور که عربستان توانست طی 15 دقیقه بر آسمان یمن مسلط شود، فکر نمی کنم کنترل بر آسمان ایران بیش از چهار تا شش ساعت طول بکشد. میخواهم بگویم که تهران نباید لحظه ای، صبر عربستان سعودی را بیازماید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان