عضو کمیسیون عمران مجلس ،باتأکید بر اینکه هدف از خصولتی سازی حفظ منافع بخش دولتی است، گفت: تا به امروز حدود 150هزار میلیارد تومان سهام دولتی در کشور واگذار شده که بر اساس آمار تا انتهای سال 92 بیش از صد هزار میلیارد تومان اموال دولت فقط به بخش شبه دولتی واگذار شده است.

به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خانه ملت،در پاسخ به این سوال که تا انتهای سال 92 چند درصد خصولتی سازی در کشور انجام شده است؟ گفت: تا به امروز حدود 150هزار میلیارد تومان سهام دولتی در کشور واگذار شده که براساس آمار فقط 6 درصد این 150 هزار میلیارد تومان واگذاری اموال دولت، به بخش خصوصی واقعی داده شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تا انتهای سال 92 بیش از صد هزار میلیارد تومان اموال دولت به بخش شبه دولتی واگذار شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از خصولتی سازی و تشکیل ارگان های شبه دولتی حفظ منافع و قدرت بخش دولتی است به همین جهت به نوعی دولت اموال خود را به خود واگذار کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه در بحث سهام عدالت مردم به عنوان سهامدار این سهام فقط دارای یک برگه کاغذ هستند، اظهارداشت: مردم به عنوان عضوی از مجمع در انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل باید نقشی در جهت افزایش بهره وری و کیفیت داشته باشند که متأسفانه به هیچ وجه در خصوص مکان و اعضای شرکت آگاهی لازم را نداشتند.

نبود حاکمیت تفکر بخش خصوصی در واگذاری سهام عدالت

بائوج لاهوتی،با بیان اینکه تفکر بخش خصوصی در واگذاری سهام عدالت حاکم نبوده است، افزود: دولت سهام خود را تحت عنوان سهام عدالت به افراد جامعه واگذار کرد که متأسفانه طی این واگذاری نتیجه مطلوب و مورد قبولی حاصل نشد.

تخصیص فقط 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 5هزار پروژه عمرانی

وی ادامه داد: اکنون برای تکمیل 5هزار پروژه عمرانی نیمه کاره با برآورد ریالی اعتباری در حدود 400 هزار میلیارد تومان نیازمندیم اما بر اساس قانون بودجه 93 فقط 20 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت برای تکمیل این میزان پروژه های عمرانی نیمه کاره می توان تزریق کرد که این مهم به این معنا است که اگر برآورد ریالی تغییر نکند بی شک 20 سال آینده 5 هزار پروژه عمرانی تکمیل خواهند شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی،با تأکید بر اینکه برآورد ریالی سال به سال رو به افزایش و گرانی است، تصریح کرد: اگر فقط با نگاه دولتی بخواهیم 5 هزار پروژه عمرانی نیمه کاره را بدون اضافه شدن پروژه نیمه کاره عمرانی دیگری تکمیل کنیم بی شک حداقل 50 سال آینده این 5 هزار پروژه عمرانی نیمه کاره تکمیل خواهند شد.

پرداخت 63هزار میلیارد تومان خسارت تأخیر در تکمیل پروژه های عمرانی

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار داشت: از سال 1381 تا سال 1391 به مدت ده سال حدود 63 هزار میلیارد تومان فقط خسارت تأخیر پروژه های عمرانی را پرداخت کرده ایم این مهم به این معنا است که 40 درصد اعتبار تخصیصی به بودجه عمرانی در هر سال فقط هزینه خسارت تأخیر پروژه های عمرانی نیمه کاره می شود.

بائوج لاهوتی،با تأکید بر اینکه بخش خصوصی عامل مهم اقتصادی در کشور است، افزود: بر اساس اصل 44 قانون اساسی دولت چاره ای جز واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی را ندارد به همین جهت در قانون بودجه 93 آوردیم که دولت می تواند پروژه های عمرانی زیر 50 درصد را به بخش خصوصی واگذار کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،در پاسخ به این سوال که در 12 سال اخیر بیش از صد هزار میلیارد تومان سهام دولتی به بخش شبه دولتی واگذار شده است به همین جهت واگذاری پروژه های بزرگ آبزی پروری از سازمان شیلات به موسسه جهاد نصر اولین خصولتی سازی دولت یازدهم است،آیا زمان جلوگیری از خصولتی سازی فرا نرسیده است؟ گفت: دولت باید پاسخگوی این عملکرد غیر کارشناسانه خود باشد و به طور حتم این موضوع در اسرع وقت در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان