رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود از کشتار یک هزار و 211 رأس گاو، گوسفند و بز در کشتارگاه دامی این شهرستان در سال جدید تاکنون خبر داد.

به گزارش لنگرنیوز ، علی اصغر شریفی امروز در گفت وگو با فارس در لنگرود با اشاره به عملکرد شبکه دامپزشکی این شهرستان از ابتدای سال 93 تاکنون، اظهار کرد: این عملکرد در قالب کشیک و خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی صورت گرفته است.

 

وی افزود: در سال جاری تاکنون 525 مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی شامل قصابی ها، مرغ فروشی ، ماهی فروشی ، مراکز فروش آلایش های دامی، رستوران، سردخانه ها و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی صورت گرفته است.

 

این مسئول با بیان اینکه در طول ایام تعطیلات به طور متوسط 2.5 بار در هر مرکز بازدید به عمل آمده است، گفت: موارد تخلف نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد کمتر بوده و در مجموع 6 مورد ارجاع به تعزیرات حکومتی و 37 مورد تذکر صورت گرفته است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود تصریح کرد: در این مدت 846 کیلوگرم انواع گوشت گاو، گوسفند، بز، مرغ و آلایش های دامی ضبط و از چرخه مصرف مردم خارج شد.

 

وی با اشاره به اینکه 27 مورد برخورد با فرآورده های دامی غیرمجاز صورت گرفت، تصریح کرد: در مدت مذکور به میزان 225 نفر ساعت حجم کاری صورت گرفته است.

 

شریفی با اشاره به اینکه کشتارگاه دامی لنگرود به صورت یک روز درمیان در ایام تعطیلات نوروزی باز بوده است، خاطرنشان کرد: در مجموع 908 رأس گوسفند و بز، 303 رأس گاو کشتار شد که 10 رأس گوسفند و بز و یک رأس گاو ضبط شده است.

 

این مسئول 13 مجوز حمل شیر به میزان 65 تن، 75 گواهی حمل مرغ به تعداد 141 هزار و 970 قطعه و 86 گواهی حمل جوجه یک روزه به تعداد 2 میلیون و 100 هزار قطعه را از خدمات پشتیبانی دامپزشکی لنگرود عنوان کرد.

 

وی از واکسیناسیون دام های کوچ رو خبر داد و گفت: در مجموع 20 هزار نوبت سر انواع واکسن شامل شاربن و پاستورلوز تزریق شد.

 

شریفی خاطرنشان کرد: دام های کوچ رو تا تاریخ 15 اردیبهشت در منطقه می مانند و واکسن های آبله، شاربن علامتی، شاربن، پاستورلوز را دریافت می کنند و بقیه عملیات نیز طبق برنامه پیش بینی شده سال 93 ادامه می یابد.

 

وی با اشاره به اینکه همکاری مردم با تیم های بازرسی خوب بوده است، یادآور شد: مردم علاقمند به بازرسی و کنترل بیشتر و در نتیجه از داشتن امنیت در تامین فرآورده های خام دامی قابل مصرف اظهار رضایتمندی می کردند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود متذکر شد: رضایتمندی مردم موجب دلگرمی و فعالیت همکاران در جدیت و پیگیری مسایل بازرسی می شود که این بهترین پاداش برای یک فعال اجرایی است.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان