به گزارش لنگرخبر، نیروهای ارتش سوریه امروز پنجشنبه موفق شدند کنترل شهرک «الخناصر» واقع در ریف جنوب شرق «حلب» را به دست گیرند. ارتش سوریه با کمک نیروهای ویژه سوری و مقاومت حزب الله لبنان از نیمه شب گذشته حملاتی را از محور جنوبی علیه مواضع تروریست های داعش در خناصر آغاز کرده و موفق شده بودند که از جنوب وارد این شهرک شوند.

 نیروهای سوری و مقاومت در حین عملیات پاکسازی شهرک موفق شدند تعدادی از نیروهای تیپ قدس فلسطین را که در ارتفاع MTN در محاصره داعش قرار داشتند آزاد کنند.

از سوی دیگر، ارتش با کمک نیروهای «نمر» و گارد ریاست جمهوری بعد از تثبیت مواضع خود در کوهستان «الزعرور» عملیات پاکسازی «شلاله الکبیر» را آغاز کرده و با حملات سنگین خود موفق شدند خطوط دفاعی تروریست ها را در منطقه بشکنند و باعث فرار ده ها تن از آنها شوند.

در حال حاضر عناصر داعش در مناطق بین شهرک های خناصر_رسم النفل حضور دارند. نیروهای مقاومت اما با تثبیت مواضع خود در خناصر، عملیاتی را جهت پاکسازی مناطق بین دو این شهرک و تامین امنیت این جاده راهبردی آغاز خواهند کرد.

نیروهای سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان چهارشنبه (روز گذشته) با اعزام نیرو به محور «اثریا-خناصر» در ریف جنوبی حلب موفق شدند شدت حملات داعش را کاهش دهند.

نیروهای مقاومت اسلامی دو روز پیش نیز با حمله به مواضع تروریست های داعش موفق به پاکسازی ارتفاعات «السیریاتیل» و ارتفاعات شرقی اطراف آن شده بودند.

داعش در چند روز گذشته موفق شده بود با اتحاد چند گروهک دیگر، محور اثریا-خناصر در جنوب حلب را که مسیر امدادی ارتش سوریه و مقاومت به استان حلب به شمار می رود، قطع کند.

در جریان درگیری ها بین نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت اسلامی با عناصر داعش بیش از 100 تروریست که قصد هجوم و اشغال کامل شهرک «خناصر» را داشتند کشته شدند.

در همین راستا، تروریست های داعش سه شنبه (4 اسفند) بخش اعظمی از شهرک «خناصر» را تصرف کرده بودند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان