عصر امروز محمدرضا محمدی در جلسه ثبت وقایع حیاتی در جمع مسئولان شهرستانی گفت : هر جامعه ای که توانستند کسب کنند به دلیل ثبت دقیق وقایعی بود که از محیط خود داشتند .

به گزارش لنگرنیوز ، عصر امروز محمدرضا محمدی در جلسه ثبت وقایع حیاتی در جمع مسئولان شهرستانی گفت : موفقیت هر جامعه ای که توانستند موفق باشند ثبت دقیق وقایعی بود که از محیط خود داشتند .

معاون سیاسی فرماندار افزود : نظام سیاسی ایران با قدمت 35 سال نسبت به سایر کشورهای دنیا جوان تر است ولی با همین عمر کم نظام سیاسی توانست پیشرفت های شگرفی را کسب کند.

وی اظهار کرد : سازمان های که در امر ثبت وقایع دخیل هستند باید اطلاعات را به روز در اختیار مردم قرار دهند .

محمدی گفت : مسئولان شهرستان به دنبال ثبت دقیق وقایع و رخدادهای شهرستانی هستند تا برنامه ریزی های دقیق و مناسب تری اتخاذ گردد.

 در ادامه سرپرست اداره ثبت احوال لنگرود گفت : شبکه های بهداشت در خصوص ثبت ولادت ها و آمار ازدواج و دهیاری ها و آرامستان های شهرستان در ثبت وقایع فوتی همکاری خوبی با این اداره داشتند و تاکنون آمارها دقیق و صحیح می باشد.

 مهران کاظم زاده افزود : اداره ثبت احوال برای اولین بار در سال 1297 در کشور افتتاح شد و اولین شناسنامه برای خانم فاطمه ایرانی صادرشد.

وی اظهار کرد : استان گیلان اولین استانی بود که در کشور درسال 1304 اولین اداره ثبت احوال استانی را به نام خود ثبت کرد و این اداره نیز در سال 1306 در لنگرود افتتاح شد و اولین سند به نام رضا بداخشان صادر شد.

کاظم زاده گفت : بعداز ثبت چاف و چمخاله به عنوان شهر برای ثبت دقیق رخدادها با مشکل روبرو شدیم و برای برخی از روستاها ، دهیاری در نظر گرفته نشده است و در حال حاضر از طریق شهرداری چاف و چمخاله و یا افراد معتمد محلات موارد ثبتی به این اداره اطلاع داده می شود.

سرپرست اداره ثبت احوال لنگرود اظهار کرد : به دلیل متصل بودن نرم افزار اداره ثبت احوال با سیستم یارانه ها ،در 24 ساعت بعد از ثبت رخداد  نظیر ولادت یا وفات ،  سیستم یارانه به صورت خودکار اقدام به اضافه یا حذف مشخصات ثبت شده از دریافت یارانه ها می کند.

کاظم زاده ادامه داد : در سال 1392 تعداد 1494 فقره واقعه ازدواج در این اداره به ثبت رسیده است.


وی گفت : این آمار نشان می دهد که به ترتیب فصول پاییز 414 تابستان 387 زمستان 352 و بهار 341 فقره ثبت ازدواج دارندهمچنین اسفند ماه 92 با ثبت 226 فقره بیشترین و خرداد ماه 92 با 28 فقره کمترین میزان ثبت ازدواج را دارا بودند.

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان