به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، امین امیری عضو علی البدل عضو شورای شهر لنگرود بود که بعد از حکم معاونت علی اصغر حجامی به عنوان معاونت محیط زیست گیلان می بایست از شورای شهر استعفا می داد که بعد از استعفا امین امیری به اعضای اصلی شورا و در سال پایانی دور چهارم راه یافت.



امیری در حال حاضر جوان ترین عضو شورای شهر لنگرود است که مصاحبه کوتاه لنگرخبر با وی را می توانید در زیر بخوانید.



 



لنگرخبر : به عنوان سؤال اول بفرمایید از اینکه در آخرین روزهای عمر دور چهارم شورای شهر لنگرود به این جمع پیوستید چه حسی دارید؟



 



عرض سلام خدمت همه شهروندان عزیز شهر لنگرود، تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ضیافت الهی و آرزوی سلامتی و عزت روزافزون برای یکایک مردم شهرم.



در ابتدا خدا را شاکرم که به بنده حقیر افتخار خدمت به برترین مخلوقاتش را ارزانی داد که در این مدت کوتاه قدردان این حُسن اعتماد همه شهروندانم باشم.



زمانی که نتایج انتخابات دوره چهارم اعلام شد و جزو نفرات اصلی حضور در شورا  انتخاب نشدم به واقع نگران نشدم و احساسم این بود که بار این مسئولیت مهم به دوش دیگران محول شده است الآن هم که در خدمت شما هستم از یک منظر خوشحالم که بتوانم در این مسئولیت جدید، دستگیر مردمی که دارای انتظارات و مشکلات فراوان ، در حوزه مسائل شهری ، عمرانی ، فرهنگی ،اجتماعی و غیره هستند باشم.



 



لنگرخبر : در یک سال آخر عمر شورا چه برنامه هایی را در نظر دارید که در جمع شورا مطرح کنید تا برای اجرایی شدن در شهر به تصویب برسانید؟



 



همان طور که می دانیم نیازهای متنوع و متفاوت زیادی در حوزه مسائل فرهنگی ،عمرانی ،ورزشی ،تفریحی و بهداشتی امروز در شهرمان وجود دارد که مرتفع کردن آن ها مستلزم همکاری و تعامل متقابل نهادهای مسئول و شهرداری و همچنین مشارکت همه مردم است.



در این رابطه با توجه به مظلوم ماندن اکثر محله های اطراف شهر از خدمات مناسب ،همت خودم را با حمایت دیگر اعضا به این امر ان شاءالله اختصاص خواهم داد.



ضمناً حمایت از مجموعه های فرهنگی مردمی از دیگر اولویت ها خواهد بود، البته گسترش امکانات ورزشی علی الخصوص ورزش محلات و همچنین امکانات تفریحی مناسب و درشان مردم شهر نیز موردتوجه این جانب قرار دارد.



البته این به این معنا نیست که به مسائل دیگر شهری اعم از ترافیک، زیباسازی شهر و فضای سبز، آب گرفتگی ،ساماندهی و استفاده بهینه از رودخانه شهر، آسفالت مناطق و غیره آگاه نیستم بلکه در این فرصت کوتاه شاید بتوان خدمات قابل محسوسی را پیگیری کرد که این مهم با حمایت اعضای دیگر شورا و تلاش و همکاری شهردار و کارکنان زحمتکش شهرداری قابل دستیابی است.



 



لنگرخبر : نظر شما به عنوان شهروند چند روز پیش و عضو جدید شورای شهر در خصوص عملکردها و موضع های سه سال گذشته شورا چیست؟



 



سؤال نسبتاً سختی کردید ولی لازم است با مردم راحت و شفاف صحبت کرد در این رابطه نظرم چه به عنوان شهروند دیروز و چه حالا به عنوان عضو جدید شورا در حال حاضر تفاوتی نمی کند.



موقعی می توانیم تحلیل درستی از یک موضوع داشته باشیم که هم نقاط ضعف و هم قوت را درکنارهم بگذاریم و درکنارهم ببینیم در هر مجموعه ای اقدامات مثبت و قابل تقدیر وجود دارد اما سؤال اینجاست که آیا سطح انجام این فعالیت ها با ظرفیت های موجود هم خوانی دارد یا چقدر هم خوانی دارد، به نظرم جواب دادن به این سؤال کار سختی نباشد.



در مورد شوراهای اسلامی شهر نیز به نظرم اگر همه فاکتورها اعم از داشتن صبر ،گذشت ، روحیه تعامل سازنده و پیگیرانه ،عدم نگاه سلیقه ای ،رعایت قانون در همه حال و احترام به هم در کنار هم باشد ضریب خدمت رسانی و رضایت مندی ارباب رجوعان ارتقاء می یابد.



ازنظر بنده و برخی از شهروندان انتخاب سه شهردار در طول دوره قریب به سه سال از عمر شورا به عنوان نقطه قوت به حساب نمی آید البته نظرات هریک از اعضای شورا در این رابطه شاید متفاوت باشد؛ به عبارتی اعضای شورا از حق قانونی در این رابطه استفاده کردند ولی به هرحال این فرآیند منجر به کاهش شتاب درروند خدمت رسانی به مردم شد.



در مورد عملکردها و مواضع نیز به طور کل اعتقادم این است که می بایست هر یک از ما طوری عمل کنیم که اگر در پایان دوره شورا ، زمانی که در معرض انتخاب مردم قرار گرفتیم از ما بپرسند که چه کردید ، بتوانیم به خودمان افتخار کنیم که در پیشگاه خداوند و بندگانش سربلند بودیم.



 



لنگرخبر : صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید :



 



امیدوارم بتوانم به عنوان عضو مؤثر و شایسته ای در این فرصت یک ساله شورا باشم و لیاقت این حسن اعتماد مردم را داشته باشم همچنین از همه دوستان خوش فکر و صاحب نظر نیز تقاضامندم که نقطه نظرات خود را به این جانب انتقال داده تا ان شاءالله بتوانیم از این نظرات، در پیشبرد اهداف سازمانی بهره بگیریم.



 



لنگرخبر : تشکر از اینکه وقت خود را برای مصاحبه اختصاص دادید.



 



ممنون از صبر و حوصله شما.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان