به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، دبیر جشنواره کشت و نوش چای ایرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در کارخانه چای دباغی در لیلاکوه برگزار شد، اظهار کرد : چای یکی از محصولات استراتژیک شهرستان و منطقه است که لنگرود بالاترین سطح کشت چای را به خود اختصاص داده است.



 



مهدی اسدی با بیان اینکه برای این محصول برنامه ریزی مناسبی انجام نمی شود، گفت : با معرفی و برنامه ریزی مناسب در خصوص تولید و فروش چای، میتوان با جذب توریست و معرفی شهرستان، چرخه اقتصادی را بیشتر رونق داد.



 



وی با اشاره به برگزاری جشنواره کشت و نوش چای ایرانی در شهرستان لنگرود، افزود : معرفی بهتر این محصول استراتژیک منطقه، روش صحیح طبخ چای ایرانی و بازدید از فرآیند فرآوری برگ سبز چای به محصول نهایی را از اهداف برگزاری این جشنوراه اعلام کرد.



 



اسدی با بیان اینکه برای برگزاری این جشنوراه چهار کمیته تخصصی چای، کمیته فرهنگی، خبری و اطلاع رسانی و بازرگانی ایجاد شده است، تصریح کرد : 50 غرفه نمایشگاهی برای جشنواره در نظر گرفته شده است که از مجموع 30 کارخانه چای در شهرستان اکثر آنان استقبال و همکاری می کنند و در کنار آن با همکاری سندیکای کارخانه داران شمال در صدد هستیم که کارخانه های داخل استان را در این جشنواره دخیل کنیم.



 



دبیر جشنواره کشت و نوش چای ایرانی خاطرنشان کرد: این جشنواره گامی در جهت ایجاد بازار سالانه برای این محصول استراتژیک در شهرستان است تا بتوانیم شعار این جشنواره که چای مساوی با اشتغال است را تحقق بخشیم.



 



وی با اشاره به مشارکت جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی، ورزش و جوانان، بخشداری، دهیاری لیلاکوه، ارشاد اسلامی و هیئت بومی و سنتی شهرستان در برگزاری این جشنواره، اضافه کرد : نمایش ائینی و سنتی، موسیقی سنتی، و آوای نوای چایچینی و تقدیر از تعدادی از چایکارانی که عمرخود را صرف چایکاری کرده اند از جمله برنامه های جانبی است.



 



مهدی اسدی گفت : طبق هماهنگی هایی که انجام شد قرار است دکتر نوبخت، وزیر کشاورزی و مدیر کل میراث فرهنگی گردشگریی و صنایع دستی نیز برای جشنوراه به لنگرود سفر داشته باشند.



 



دبیر جشنواره با بیان اینکه در تلاش هستیم جشنواره چای برای سال های بعد نیز تداوم داشته باشد، اظهار کرد : در نظر داریم با با توجه به اهدافی که وجود دارد و با ایجاد کارگروه های رسمی، گامی را در جهت تحقق شعار جشنواره که چای مساوی با اشتغال است برداشته شود.



 



وی عنوان کرد : چایکار، کارخانه چای، توزیع و فروش این محصول از مهم ترین مواردی است که در نخستین جشنواره کشت و طبخ  چای ایرانی مورد توجه قرار می گیرد تا پل ارتباطی بین چایکار و مصرف کننده با ایجاد ارتباط مناسب و منطقی و توجیه مناسب برای مصرف چای تولیدی پُر شود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان