به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ناصر احمدی شاد عضو شورای شهر لنگرود در نشست خبری با اصحاب رسانه لنگرود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص دفع آب های سطحی، اظهار کرد : هرساله شهرداری و شورا هزینه هایی را برای دفع آب های سطحی و فاضلاب انجام می دهد که متأسفانه یا خوشبختانه اداره آب و فاضلاب هیچ هزینه ای برای وظیفه ذاتی خود نمی کند و حتی در سال گذشته یک کوچه هم لوله گذاری فاضلاب توسط اداره آب و فاضلاب انجام نشد.



 



وی بابیان اینکه تمام کارهای اداره آب و فاضلاب توسط شهرداری انجام می شود، افزود : در سال 1393 وعده داده شد که 15 میلیارد ریال توسط ستاد حوادث غیرمترقبه استان گیلان برای دفع آب های سطحی به شهرداری لنگرود تخصیص داده شود که تاکنون حتی یک ریال از آن مبلغ تخصیص و یا واریز نشده است.



 



ناصر احمدی شاد بابیان اینکه برخی مناطق لنگرود نظیر میدان امام حسن مجتبی در زمان باراندگی پایین تر از سطح رودخانه هستند، گفت : برای دفع آب های سطحی لوله گذاری به سمت مزارع در جاده چمخاله انجام شد که کار اساسی نبود ولی بی تأثیر هم نبود.



 



این عضو شورای شهر لنگرود تأکید کرد : برای حل مشکل آب های سطحی در لنگرود به بودجه های میلیاردی لازم است البته به شرطی که تمام مبالغ آن محقق شود.



 



وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص اینکه چرا شهردار جدید روند کار گذشته را تغییر می دهد، تصریح کرد : مشکل اصلی شهرداری ها عدم وجود برنامه های توسعه ای پایدار است.



 



احمدی شاد ادامه داد : اگر برای شهرداری ها برنامه مدونی وجود داشته باشد شورا و شهرداری موظف با انجام آن قوانین هستند ولی به دلیل عدم وجود آن، کارها به صورت روزمره انجام می شود و هر شهرداری که بر رأس کار می آید در فرصتی که دارد کارهای خود را به نمایش می گذارد که این هم خیلی طبیعی است.



 



این عضو شورای شهر لنگرود در خصوص وضعیت پسماند افزود : یکی از دغدغه های دور چهارم شورای شهر لنگرود موضوع پسماند است که به دنبال آن مجوز احداث کارخانه کمپوست گرفته شد.



 



وی بابیان اینکه در حال حاضر دپو زباله در تالاب کیاکلایه انجام نمی شود، اظهار کرد : زباله ها به محل اصلی زباله شهرستان در آلمان لنگه منتقل می شود.



 



احمدی شاد گفت : محیط زیست هرساله بخش زیادی از وقت خود را برای محکوم کردن شهردار وقت می کند، حال سؤال این است که خود محیط زیست برای حل معضل پسماند چه اقدامی کرده است.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان