به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، ابراهیم مهربان در نشست شورای این شهر عملکرد شهرداری لاهیجان را تشریح کرد.



وی با اشاره به اختصاص بودجه شهرداری لاهیجان اظهار کرد: امسال مبلغ 144 میلیارد تومان بودجه شهرداری لاهیجان تصویب شده که نسبت به سال گذشته 4 میلیارد تومان افزایش داشته است.



سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان عملکرد شهرداری این شهر در زمینه عمرانی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شهرداری در بخش های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... فعالیت می کند.



وی با بیان اینکه حجم گسترده آسفالت، روکش و لکه گیری معابر در لاهیجان در حال اجرا است، تصریح کرد: سنگ فرش بلوار شهید مطهری، کوچه برق و توکلی انجام شده است.



مهربان باغ نارنج را یک مکان توریستی جدید به مجموعه شهر دانست و گفت: خانه پینگ پنگ احداث و تعامل خوبی برای انجام فعالیت های عمرانی وجود دارد.



وی اتمام خانه کشتی را از طرح های مهم در سال جاری عنوان کرد و افزود: تعدادی از پروژه های نیمه تمام نیز از سنوات گذشته بر جای مانده که امیدواریم به پایان برسند.



سخنگوی شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه پروژه حاجی آباد در حال برنامه ریزی برای برگزاری مناقصه است، اظهار کرد: پروژه فرهنگ سرای پارک جانبازان و دیگر طرح های نیمه تمام معابر در دست انجام است.



وی موضوع بازیافت زباله، دستیابی به تکنولوژی جدید برای تبدیل زباله به انرژی را از مباحث قابل پیگیری عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم در مدت باقی مانده از دوره چهارم شورا این پروژه ها به سرانجام برسند.



مهربان کمبود نقدینگی را از مشکلات شهر لاهیجان بیان کرد و افزود: رکود شدیدی در ساخت وساز و مسکن داریم و مشکلات شهرداری لاهیجان هم متأثر این موضوع است.



وی با اشاره به اینکه بیشتر شهرداری ها برنامه ریزی مالی و بودجه ای خود را بر اساس ساخت وساز و مباحث منشعب از آن انجام می دهند، اضافه کرد: ما در لاهیجان باید یکسری کانال های دیگری را برای تأمین مالی خود بررسی کنیم و به آن بپردازیم.



این مسؤول گفت: اگر بخواهیم تنها به ساخت وساز در بودجه تکیه کنیم معضلات بعدی به وجود می آید و این کار منطقی نیست.



در پایان این نشست بود که مهربان طعنه جالبی به عملکرد یک ساله رضا کحالی ، شهردار سابق لاهیجان زد و افزود: برنامه محله محور طرح هشت محل و هشت بهشت با موضوع پرداختن به محلات قدیمی لاهیجان در اولویت ما است و معتقدم ورود به محلات شهر ، جرأت، جسارت و برنامه می خواهد.



گفتنی است برخی از نخبگان و فرهیختگان لنگرودی معتقدند ، شهردار امروز لنگرود(رضا کحالی) تنها به مناطق اعیان نشین شهر رسیدگی می کند و کاری به مناطق محروم و محلات درجه دو و سه ندارد ؛ نکته ای که بسیاری از مردم لاهیجان نیز در دوره کحالی به همین نکته اعتقاد دارند.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان