به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سهراب صلاحی عصر امروز در سومین کنفرانس از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی، بابیان اینکه در طول 75 سال گذشته دو جنبش و یک انقلاب در تاریخ ثبت شده است، اظهار داشت: نفوذ در جنبش نفت و مشروطه باعث شکست شد اما اینکه انقلاب اسلامی تا به امروز سرپا ایستاده به دلیل این است که کاملاً مجزا با دو جنبش قبلی بوده است.

وی با اشاره به روند نفوذ انگلیس در هندوستان و  اشغال مصر توسط فرانسه و حوادثی برای دست یابی به ایران، افزود:2 قرن بعد از فتحعلی شاه بزرگ ترین تهدید کنار گوش ایران در عراق به وجود می آید و آشکارا سران آمریکایی می گویند می رویم عراق را بگیریم و ازآنجا به ایران برویم اما با رهبری داهیانه امام خامنه ای این بزرگ ترین تهدید به بزرگ ترین فرصت تبدیل شد و در زمان حاضر هیچ کشوری جرات تعدی به کشور ما را ندارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، بیان کرد: در آن زمان نویسندگان مصری و غربی اذعان کردند که جمهوری اسلامی ایران رهبری دارد که به زمین  و زمان باج نمی دهد، جنگ زمانی وارد کشور می شود که مسؤولانی ضعیف و ترسو امور را در دست بگیرند.

وی، با اشاره به حضور سردار سلیمانی در آن دوره، گفت: آمریکایی ها گفتند آقای سلیمانی ما شکست را قبول کردیم و به این نحو بزرگ ترین فرصت برای ما تبدیل شد به مقاومت اسلامی و بزرگ ترین شکست نظامی و سیاسی آمریکا تبدیل شد.

صلاحی ادامه داد: پس از به وجود آمدن داعش در عراق سردار سلیمانی به بارزانی هشدار داد که داعش حمله خواهد کرد اما بارزانی گفت که آمریکایی ها قول داده اند داعش حمله نمی کند اما چنین نشد و دو روز بعد بارزانی به سردار زنگ زدند که اگر نرسی اربیل سقوط خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: روشنفکران دوران مشروطه به اشتباه فکر می کردند برای پیشرفت ایران باید به جنگ تشیع بروند در حالی که ایران اسلامی همواره با توجه به دین و مذهب رشد یافته است.

صلاحی با بیان اینکه در نهضت ملی شدن صنعت نفت هم استعمار از طریق نفوذ در جبهه ملی بسترساز کودتای سال 32 شد، گفت: انگیزه مصدق برای شکست دادن انگلیسی ها توسط آمریکایی ها، وی را از ملت جدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز آقایانی که برای آمریکا می خواهند فرش قرمز پهن کنند آیا بیشتر از ترکیه می خواهند به آمریکا خدمت کنند؟!

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان