به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله مهدی احدی در عصر دیروز مراسم سالگرد شهدای منا که در مسجد جامع شهدای گل سفید لنگرود برگزار شد، اظهار داشت: عدم توجه به بصیرت علوی و نبوی موجب شد تا اعراب به خاک ذلت گرفتار شوند.



 



این مفسر قرآن کریم افزود: بصیرت تنها در رشد در مکتب اهل بیت (ع) رشد و تعالی پیدا می شود و آن چیزی که نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنبال مطرح کرده است بصیرتی است که از اهل بیت گرفته شد و موجب برهم زده شدن معادلات جهانی شده است.



 



وی گفت: باید همواره بصیرت خود را افزایش دهیم و نمازخواندن ترک نشود چراکه بصیرت بدون نماز حاصل نمی شود.



 



آیه الله احدی با اشاره به جنایات آل سعود علیه شیعیان، گفت: رژیم آل سعود در مناسک حج مسیر تردد را عمداً بر روی حجاج بست و آن فاجعه را ایجاد کرد و از اعتراضات ایران نیز تاکنون نتیجه ای حاصل نشد.



 



مفسر قرآن کریم تصریح کرد: اگر بعد از فاجعه منا رژیم آل سعود اجازه ورودی ایرانی ها را می داد تعداد شهدای منا به کمتر از 50 تن می رسید.



 



وی اظهار داشت: یکی از حجاج در فاجعه منا درخواست آب کرد ولی سرباز آل سعود به جای آب، با پوتین گلوی آن حاجی را فشار داد که فیلم این صحنه موجود و ازجمله شکایات ایران علیه آل سعود است.



 



آیه الله احدی بابیان اینکه این رفتار وحشیانه سرباز آل سعود یادآور تل زینبیه و شهدای کربلا بود، افزود: درحالی که عربستان در حال ریختن خون زنان و کودکان بی گناه مسلمان هست ولی مجامع حقوق بشری و سازمان های بین المللی در برابر این جنایات سکوت کرده اند.



 



مفسر قرآن کریم اظهار داشت: دولت ایران باید پیگیر احقاق حقوق شهدای منا باشد و تا نتیجه گیری و دفاع از حق وحقوق ملت ایران گامی عقب نگذارد.



 



وی بابیان اینکه مسلمانان خواستار اداره حرمین توسط جهان تشیع هستند، گفت: مسلمانان آزادی خواه تا زمان تقاص خون شهدای منا از رژیم آل سعود گرفته نشود عقب نشینی و رضایت نخواهند داد.



 



به گزارش لنگرخبر، از جمع ۱۶ شهید فاجعه منا که در اثر بی کفایتی "آل سعود" در مناسک حج سال گذشته "به شهادت رسیدند" ، ۱۱ تن از شهدا متعلق به لنگرود بودند.



[gallery columns="1" size="large" ids="66184,66185,66186,66187"]
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان