به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، وبسایت اخبار الیمن گزارش داد: امیر کویت در سخنان خود در نشست سران شورای همکاری خلیج [فارس] در منامه طی درخواست رسمی، همه را درباره ایران غافلگیر کرد.

 

اخبار الیمن در ادامه گزارش داد: شیخ «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت بر اهمیت گفتگوی سازنده بین کشورهای حاشیه خلیج [فارس] و ایران تاکید کرد و و رسما خواستار گفتگو دوجانبه میان ایران و این کشورها شد.

 

بنا بر این گزارش، امیر کویت که در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین نشست شورای همکاری خلیج [فارس] در بحرین سخنرانی می کرد، افزود: موفقیت گفتگو با ایران نیازمند تکیه بر مبانی قوانین بین المللی در رابطه با مناسبات بین کشورها است که بر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تاکید دارد.

 

امیر کویت در خصوص اوضاع سوریه نیز بر حمایت از تلاش ها برای دستیابی به راهکار سیاسی که موجب حفظ جان مردم سوریه و تمامیت ارضی این کشور می شود تاکید کرد.

 

شیخ صباح همچنین نسبت به پیشرفت نیروهای عراقی در رویارویی با گروه تروریستی داعش ابراز خرسندی نموده و نسبت به اینکه این دستاوردها موجب تقویت تحقق آشتی ملی و مشارکت تمام گروه های مردم عراق در تعیین آینده این کشور شود ابراز امیدواری کرد.

 

%image_alt%
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان