به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب به نقل از «معارضان سوری» از احیای توافق آتش بس در شرق شهر حلب سوریه خبر داد.

بنا بر این گزارش، یک مقام گروه تروریستی «جبهه الشام» به رسانه ها گفته است که توافق آتش بس ظرف چند ساعت آینده اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، قرار است افراد باقی مانده در سه محله ای که هنوز تحت کنترل ارتش سوریه درنیامده ، از ساعت 6 صبح به وقت محلی (7:30 به وقت تهران) این منطقه را ترک کنند.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام وابسته به دولت سوریه نوشته است که قرار است در پی این اقدام، 15000 نفر از ساکنان دو شهرک تحت محاصره «فوعه» و «کفریا» در ادلب تخلیه شوند.

این دو شهرک شیعه نشین ماه هاست که تحت محاصره کامل ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» (النصره و متحدانش) قرار دارند و هر روز شاهد حملات راکتی، خمپاره ای و تک تیراندازها هستند.

همزمان برخی از منابع وابسته به معارضان هم گزارش داده اند که تنها مجروحان اجازه خواهند یافت تا این دو شهرک را ترک کنند.

مناطق شرقی حلب از ابتدای بحران در سوریه تحت کنترل گروه های تروریستی قرار داشته است، اما ظرف دو ماه اخیر ارتش سوریه توانست با پیشروی هایی چشم گیر میزان مناطق تحت کنترل خود در حلب را به بیش از 98% مساحت این شهر برساند.

در حال حاضر تنها سه محله تحت کنترل تروریست ها قرار دارد و آن ها بین تسلیم و کشته شدن دو راه بیشتر پیش رو ندارند. همین امر موجب شده تا حامیان این گروه ها تلاش برای رسیدن به توافق آتش بس را تشدید کنند.

قرار بود توافق خروج تروریست ها از شرق حلب صبح چهارشنبه اجرایی شود، اما با شکست آتش بس، این توافق هم اجرایی نشد. در توافق شب گذشته از خروج ساکنان فوعه و کفریا صحبتی نشده بود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان