به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار مارین تایمز درباره آخرین وضعیت ساخت بندر چمخاله، اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری نهایی مقرر شد این بندر با مشارکت دولت و بخش خصوصی احداث شود، به طوری که 60 درصد کارها از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی و 40 درصد دیگر توسط بخش خصوصی انجام شود.
وی با اشاره به انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، گفت: اسناد لازم برای برگزاری مزایده  ساخت این بندر ن بخش خصوصی آماده شده است.

لاهوتی، افزود: قرار است جلسه ای تشکیل و فراخوان آن بخشی از اقدامات که در تعهد دولت است، داده شود تا پس از جمع بندی نهایی دولت و بخش خصوصی به طور همزمان کار احداث بندر را آغاز کنند.

وی درباره مشارکت دولت و بخش خصوصی برای احداث بندر چمخاله،گفت:بخشی از اقدامات همچون احداث حوضچه و اسکله از سوی سازمان بنادر و ساخت انبارهای تخصصی و سایر زیرساخت های تجاری توسط بخش خصوصی انجام می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، درباره اعتبار مورد نیاز برای ساخت بندر چمخاله گفت: تاکنون حدود 30 تا 35 میلیارد تومان برای ساخت این بندر هزینه شده که مربوط به محوطه سازی و ایجاد روشنایی بندر است.

به گفته وی بر اساس برآورد صورت گرفته احداث بندر چمخاله به اعتباری حدود 200 میلیارد تومان نیاز خواهد داشت.

لاهوتی، با تاکید بر اینکه بندر چمخاله، با ظرفیت دو میلیون تن، مصوبه دو دولت را دارد، گفت: اگر ساخت این بندر توجیه اقتصادی نداشت از سوی دولت مصوب نمی شد.

این نماینده مجلس، تصریح کرد: ساخت این بندر صددرصد توجیه اقتصادی دارد زیرا علاوه بر افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در منطقه، و توسعه حمل و نقل دریایی، نقش مهمی در اشتغال زایی و توسعه اقتصادی منطقه دارد.

انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان