سید امین نجات در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به تعطیلی جایگاه موقت زباله در لنگرود، گفت: در سال 1396 و در جلسه کارگروه پسماند شهرستان لنگرود مقرر شد جایگاه موقت زباله در تالاب کیاکلایه تعطیل شده و هیچ گونه تخلیه ای در این مکان صورت نپذیرد و شهرداری شهرستان موظف به پاک سازی محل موردنظر از هرگونه پسماند شد.



 



رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود اظهار کرد: در سال 1395 اخطاریه های متعددی از سوی این اداره جهت ساماندهی جایگاه موقت زباله به شهرداری لنگرود ابلاغ شد که متأسفانه شاهد انباشت حجم زیادی از انواع زباله های تر و خشک در خارج از محدوده محصورشده آن جایگاه و دفن در تالاب کیاکلایه بودیم که این امر سبب به وجود آمدن شرایط نامناسب زیست محیطی شده بود.



 



وی بابیان اینکه شیرابه ها بانفوذ به آب های زیرزمینی و خشک نمودن پوشش گیاهی تالاب شده بود، افزود: با توجه به عدم اقدام مؤثر در جهت جمع آوری و ساماندهی زباله ها که روزبه روز بر حجم آن نیز افزوده می شد منتج به شکایت کیفری این اداره علیه شهرداری لنگرود شد.



 



امین تصریح کرد: طبق صورت جلسه ویژه کارگروه پسماند 1396 مکان موقت پسماند در تالاب کیاکلایه پس از 25 سال به طور دائمی تعطیل و شهرداری ملزم شد تا ظرف مهلت معینی پسماندهای موجود در مکان مذکور را پاک سازی نماید.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان