به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در یادواره شهدای هفتم تیر یزد اظهار داشت: تقویت قوه قضائیه تقویت تمام نظام اسلامی ایران است و لازم است که همه در راستای تقویت و حمایت از قوه قضائیه گام بردارند.

وی تمام انقلاب ها و حکومت ها را شامل سه دوره پیش از پیروزی، پیروزی و بعد از پیروزی دانست و ادامه داد: پیش از سال 57 دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اواخر دهه 50 و دهه 60 دوران پیروزی و تثبیت انقلاب و بعد از رحلت حضرت امام، دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

داعش دهه 60 تروریست هایی بودند که هزاران ایرانی را به خاک و خون کشیدند

خاتمی با اظهار تاسف از اینکه بعضی افراد جای جلاد و شهید را عوض کردند، ادامه داد: داعش های آن روز، افرادی بودند که در دهه 60 زن و مرد و کودک و پیر را ترور می کردند و به فجیع ترین حالت ممکن آنها را به شهادت می رساندند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر آن روز برخورد قاطع با این تروریست های منافق صورت نمی گرفت، ما در طول 38 سال انقلاب اسلامی ایران با چنین حرکاتی روبه رو بودیم و قطعا زنجیره ترورهای آنها ادامه پیدا می کرد.

وی با اشاره به این صحبت شهید بهشتی که "آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر" گفت: الان دیگر برخی افراد این صحبت شهید بهشتی را تکرار نمی کنند ولی ما هنوز بر آن باور داریم و آن را تکرار می کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه الان در دهه پنجم انقلاب قرار داریم، در ارتباط با ویژگی های این دهه اظهار داشت: سال های پایانی دهه چهارم و دهه پنجم انقلاب هفت ویژگی دارد که ویژگی اول آن مواجه بودن ما با هجمه گسترده به مقدسات، ارزش های اصیل دین و انقلاب هستیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از شبهاتی که بارها و بارها به آن پاسخ داده شده، باز دوباره در حال واگویی است، این شبهات در عرصه های مختلف از جمله اصول دین و ارزش های انقلاب است، الان سایت های اختصاصی برای ضدیت با این ارزش ها ایجاد شده و در شرایط کنونی نباید تردید داشت که این جریان برای زدن اساس و زیربنای انقلاب ساماندهی شده است.

خاتمی تصریح کرد: برای مقابله با این توطئه سه مطلب بسیار مهم است، یکی از این سه مطلب این است که خانواده ها باید فرزندان خود را به درستی دریابند، همچنین علما باید بیشتر در صحنه تبیین و تثبیت اعتقادات به ویژه برای جوانان وارد صحنه شوند و اعتقادات جامعه به ویژه جوانان را تثبیت کنند.

امام جمعه موقت تهران سومین عرصه را مربوط به رسانه ها دانست و افزود: سومین موضوع هم این است که رسانه ها باید احساس تکلیف کنند، این رسانه ها باید وارد میدان شوند و نسبت به تبلیغ و ترویج ارزش های دین و انقلاب در جامعه قدم بردارند.

الان در دهه عمق کینه استکبار علیه ایران هستیم

وی دومین ویژگی این دهه را، دهه عمق کینه دشمنان انقلاب دانست و عنوان کرد: هرچه از زمان می گذرد و انقلاب اسلامی ایران ریشه دارتر می شود، به همان اندازه دشمن کینه بیشتری نسبت به ایران پیدا می کند و به همان اندازه تحریم ها را بیشتر می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب هیچ زمانی گمان نمی کردند انقلاب اسلامی ایران به چنین قدرتی دست پیدا کند، گفت: اگر دشمنان می دانستند قرار است چنین شرایطی پیش آید اصلا نمی گذاشتند بذر انقلاب جان بگیرد.

امام جمعه موقت تهران درمان این ویژگی دهه پنجم انقلاب را تنها و تنها مقاومت دانست و گفت: در طول سال هایی که از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می گذرد، مذاکرات فراوانی صورت گرفته ولی در طول این 70 سال، هیچ خیری از این مذاکره ها به مردم فلسطین نرسیده و اگر خیری دیده اند، تنها از مقاومت بوده است.

خاتمی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی شعار از نیل تا فرات را در سر می پروراند، خاطرنشان کرد: الان با مقاومت های صورت گرفته، رژیم اشغالگر صهیونیستی کلاه خود را محکم چسبیده که آن را هم از دست ندهد.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه افزود: در انقلاب اسلامی ایران هم باید مطمئن باشیم که هر گامی که به عقب برداریم دشمن چندین قدم به جلو می آید و ما را وادار به عقب نشینی بیشتر می کند.

آمریکا در مذاکرات هسته ای به دنبال عقب نشینی ایران بود؛ چرا برخی این را نمی فهمند

وی تنها راه ایستادگی در برابر دشمنان را مقاومت دانست و با بیان اینکه این مقاومت هزینه دارد، ادامه داد: نباید تردید داشت که دشمن به دنبال عقب نشینی ایران از مواضع هسته ای بود به گونه ای که جان کری به صراحت بیان کرده بود که آمریکا عقب نشینی ایران از مسئله هسته ای را رقم زد.

طرح تحریم های جدید سنای آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی ایران است

خاتمی با اشاره به اینکه طرح تحریم های جدید سنای آمریکا در راستای مقابله با مواضع موشکی ایران است، گفت: با تاکید و قدرت بیان می کنیم که ایران اسلامی هیچ زمانی حتی یک قدم از مواضع موشکی خود عقب نمی نشیند.

امام جمعه یزد بیان کرد: هیچ راهی جز مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار نداریم و در صورتی که مقاومت نکنیم و خواسته های آنها را عملی نماییم، چند سال دیگر حتی اجازه تانک داشتن را هم به ما نمی دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با سومین ویژگی این دهه با تاکید بر اینکه دشمن از کودتا و فعالیت های نظامی در ایران ناامید است، عنوان کرد: اخیرا وزیر خارجه آمریکا به صراحت گفته که استراتژی ما تغییر از درون نظام با نیروهایی که در ایران هستند است.

خاتمی تصریح کرد: این حرف همانی است که از عید فطر سال گذشته تاکنون صدها بار مقام معظم رهبری با کلمه نفوذ آن را مطرح کرده و نسبت به آن هشدار داده چرا که استکبار هم برای داخل ایران و هم برای خارج از کشور برای ما نقشه ها و برنامه های زیادی کشیده است.

وی تاکید کرد: ویژگی و نکته چهارم دهه پنجم انقلاب این است که دشمن به اختلاف و شکاف های قومی، مذهبی و جناحی بسته است، نباید هیچ تردیدی در این موضوع داشته باشیم که دشمن به دنبال دو قطبی کردن جامعه است.

الان از موضوع دو قطبی و وحدت و تفرقه سوء استفاده می شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه الان از موضوع دو قطبی سوء استفاده می شود، گفت: الان برخی از افراد هستند که تا موافق آنها صحبت کردید از آن به عنوان سخنرانی وحدت آمیز یاد می کنند ولی در صورتی که موافق مواضع آقا صحبت کردید و مخالف آنها بودید، از آن به عنوان سخنرانی تفرقه آمیز یاد می کنند.

خاتمی با بیان اینکه این موضوع سوء استفاده از وحدت و اتحاد است، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند کسی که موافق مواضع مقام معظم رهبری صحبت کرد او عامل وحدت است و کسی که مخالف مواضع رهبر انقلاب سخنرانی کرد، او تفرقه انداز است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دومین موضوع این است که با اهانت وحدت به وجود نمی آید، چه اهانت افراد به مسئولان و چه اهانت مسئولان به نظام، به صراحت بیان می کنیم که اهانت به مسئولان به هیچ عنوان جایز نیست.

وی عنوان کرد: وقتی وزیر دولت با خبرنگار با آن شکل برخورد می کند یا مسئول دولت با الفاظ بد صحبت می کند، در واقع آموزش اهانت و بی ادبی به افراد است، همه باید مراقب باشیم که در صحبت ها و رفتارمان اهانت نکنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته سوم در ارتباط با اتحاد و یکپارچگی این است که هر نقدی را هتک نامیدن به معنای بستن نام انتقاد است، گفت: اینکه تا کسی نقدی انجام دهد هجوم رسانه ای الا ماشاالله شکل می گیرد برای این است که می خواهند به گونه ای برخورد کنند که کسی نفس نکشد، این اسمش خفقان است.

خاتمی با تاکید بر اینکه کیست که نداند سید احمد خاتمی فدایی انقلاب است، گفت: من آماده سردادن برای انقلاب هستم، آن وقت رسانه ها سخنرانی من در روز قدس را ایجاد تفرقه می دانند.

دشمن به دنبال هجمه علیه ولایت فقیه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پنجمین ویژگی این دهه را هجمه علیه خیمه انقلاب که مسئله ولایت فقیه است دانست و گفت: این هجمه را برخی ها جرات نمی کنند به صورت علنی بیان کنند ولی در برابر رهنمود های آقا عملا مخالفت می کنند.

برخی حتی تحمل نقد 2030 را هم ندارند

وی با بیان اینکه نخستین مخالف 2030 مقام معظم رهبری، آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) بود، گفت: حتی برخی تحمل نقد 2030 که در شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شده و نخستین منتقد آن مقام معظم رهبری بودند را ندارند، این به معنای آن است که ما در برابر رهنمود های آقا موضعمان را داریم.

امام جمعه موقت تهران مسئله ولایت فقیه را مسئله عزت و استقلال ما دانست و گفت: کوتاه آمدن در این عرصه همان، آسیب دیدن همان است، ما تا آخرین قطره خون و نفسمان پای ولایت فقیه ایستاده ایم.

خاتمی ششمین نکته و ویژگی دهه پنجم انقلاب را هجمه علیه نهادهای انقلاب دانست و ادامه داد: همه نهادهای انقلاب به ویژه نهادهایی که استخوان در گلو و خوار در چشم دشمن هستند در برابر این هجمه ها قرار دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکی از این نهادها قوه قضائیه است، گفت: دشمن توان تحمل اینکه فردی بصیر ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشته باشد ندارند و اقدام به تخریب این قوه کرده اند.

وی یکی از اصلی ترین علل تخریب قوه قضائیه را موضع گیری این قوه در برابر فتنه دانست و گفت: با وجودی که موضع گیری در برابر فتنه در واقع رویکرد ولایت است، دشمنان داخلی و خارجی تحمل آن را ندارند.

سپاه پاسداران خواب راحت را از چشمان استکبار گرفته است

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران خواب راحت را از چشم استکبار جهان گرفته، گفت: مقام معظم رهبری ساعت 5 بعد از ظهر فرمودند که سیلی محکمی به آنها می زنیم و 4 ساعت بعد موشک های ایران بر سر داعش فرو نشست، این به معنای شعار "از تو به یک اشاره از ما به صد دویدن" است.

خاتمی تاکید کرد: چنین موضوعاتی سبب شده که دشمن سعی کند سپاه پاسداران را در لیست گروه های تروریستی قرار دهند و به دنبال ایجاد و اجرای تحریم هایی علیه این نیروهای ارزشمند باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تضعیف هیچ یک از قوا مجاز نیست، گفت: باید علاوه بر اینکه در راستای تقویت قوا قدم بر می داریم، در نقد را باز بگذاریم چرا که نقد به یک سپاهی نقد سپاه و نقد به یک نماینده مجلس نقد مجلس شورای اسلامی نیست.

برخی تحمل کوچکترین نقد سازنده را هم ندارند

وی خاطرنشان کرد: شعار لیبرالی دادن و عملکرد اسرائیلی هفتمین ویژگی این دهه است، برخی یاد گرفته اند که در شعار از آزادی چنان دم بزنند که گوش فلک کر شود ولی در عمل کوچک ترین نقد سازنده ای را هم نپذیرند و نتوانند آن را تحمل کنند به همین دلیل با هر کسی که نقدی ولو سازنده دارد برخورد کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخورد با این افراد قضائی نیست، گفت: برخورد به این صورت است که فضای مجازی را آکنده از فحاشی و هتاکی به این فرد منتقد می کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان