به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، غلامرضا عباسپور در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به اینکه سال گذشته گیلان 20 هزار سهمیه برای راه پیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) داشت اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار نفر برای رشت، شش هزار نفر برای شرق گیلان و 9 هزار نفر هم برای غرب گیلان که در پیاده روی عظیم اربعین حسینی (ع) حضور داشتند.

وی بابیان اینکه امسال موکب های گیلان در خود عراق کم شده است گفت: جمعیت اعزامی از گیلان برای حضور در موکب های عراق از 20 هزار نفر به 13 هزار نفر کاهش پیداکرده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان افزود: درازای کم شدن آن هفت هزار نفر حدود 10 هزار میهمان و زائر خارجی بر سهمیه ما اضافه شده است که از قفقاز و مرز زمینی آستارا به ما می پیوندند.

عباسپور با اشاره به اضافه شدن زائرینی در ایلام به کاروان گیلانی ها افزود: حدود 5 هزار نفر در خود ایلام به ما اضافه می شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته ما در کشور خودمان موکب نداشتیم اما امسال به خاطر رفاه حال زائران تصمیم بر این شد که در ایلام زائران توقف و یک روزی را بمانند و آنجا پذیرایی شوند سپس به سمت کربلا حرکت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به هدف از جلسات در ماه شهریور افزود: هدف آماده سازی مقدمات برای موکب ها است که باید از الآن آماده سازی شود و مردم هم باید کمک و یاری کنند که بتوانیم حرکت عظیم حسینی خوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: تعداد موکب های استان ها در کربلا و نجف با توجه به جمعیت اعزامی از استان ها برنامه ریزی می شود.

عباس پور با تأکید بر اینکه نسبت به سال گذشته شرایط و امکانات بهتر است بیان کرد: هرسال اوضاع و نظم انضباط مالی بهتر می شود و ما شاهد برنامه ریزی بهتری در رابط با سفر اربعین هستیم و ان شاءالله امسال هم این حرکت، باشکوه هر چه بیشتر برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه درب سرداب امام زمان (عج) در مصلا امام خمینی (ره) شهر رشت در حال ساخت هست گفت: این درب یک ماه دیگر مهمان ما است و طلاکاری آن انجام گرفته و کار شیشه کاری آن هم در حال اتمام است مردم می توانند برای بازدید از این درب به مصلا امام خمینی (ره) شهر رشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان