به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده دیوشل و تالش محله این شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان سیل، اظهار کرد:  بر اساس کارشناسی های که توسط بنیاد مسکن انجام می گیرد به واحدهای مسکونی روستایی که نیازمند بازسازی است تا مبلغ 20 میلیون تسهیلات با کارمزد چهار درصد، پنج میلیون تومان بلاعوض و دو میلیون ریال به عنوان معیشت پرداخت می شود.  

وی میزان پرداخت تسهیلات با سود پنج درصد به واحدهای مسکونی شهری را تا سقف 30 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: شش میلیون تومان نیز به صورت کمک بلاعوض و دو میلیون تومان هم به صورت معیشتی به خانوارهای سیل زده شهری پرداخت می شود.

 

معاون وزیر کشور افزود: بنیاد مسکن آماده است تا تسهیلات و خدمات دهی به سیل زدگان را از محل اعتبارات تسهیلات ساخت 200 هزار واحد مسکونی در سال و کمک های بلاعوض هم از حساب صد امام (ره) پرداخت کند.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به نزدیک شده به فصل سرما، تأکید کرد: مشارکت و همکاری همه جانبه مردم و نیز برآورد سریع خسارت های وارده از سوی مسئولان استان از الزامات اصلی است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد و با اعلام میزان خسارت های وارده و مطرح کردن آن در هیات دولت، می توان با سرعت بیشتری برای رفع مشکل و بازسازی خانه ها اقدام کرد.

 

نجار بر ضرورت انجام مطالعه ای جامع درباره خسارت های ناشی از سیلاب ها در شمال کشور تأکید کرد و افزود: این مطالعه برای جمع آوری آب های سطحی با توجه به حجم این آب ها و جلوگیری از خسارت آن ها حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان