اسماعیل یکتایی لنگرودی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر اظهار کرد: فرهنگ عاشورا و فرهنگ دفاع مقدس مانند یک روح بلند در جان و تن انقلاب دمیده شد که امروز شاهد شکوفایی نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف شده ایم.



وی که در حوزه خاطرات دفاع مقدس نیز صاحب چندین اثر ملی است، گفت: نگاه عاشورایی یعنی عاشورا تعلق به زمان و مکان خاصی ندارد آنگاه که ظلم و استکبار پدید آید مقاومت عاشورایی جلوه گری می کند.



رزمنده، آزاده و جانباز 70 درصد دفاع مقدس بابیان اینکه فرهنگ ایثار و مقاومت ضامن بقاء انقلاب اسلامی و انقلابی گری است، افزود: خاطرات 8 سال دفاع مقدس تجربیات مفیدی را با خود به همراه داشته و شهدایی همچون محسن حججی و مرتضی حسین پور شلمانی از این مانایی بهره بردند و در تاریخ سترگ کشورمان درخشیدند.



یکتائی با تأکید بر اینکه نمی توان تاریخ ایران اسلامی را با هر نوع نگاهی دینی و ملی ورق زد ولی نسبت به تاریخ 8 سال دفاع مقدس بی تفاوت بود، تصریح کرد: امروز وظیفه همگان است که در ثبت این خاطرات به عنوان گنجینه مهم و سند ارزشمند تاریخی توجه کنیم تا نسل آتی به درخشش تاریخ کشور ایران به خود ببالد.



جانباز 70 درصد دفاع مقدس تعریف صحیح از تاریخ دفاع مقدس و مقاومت را سبب رشد و تبلور نسل جدید انقلاب به عنوان شهدای مدافع حرم دانست و اظهار کرد: خاطرات قهرمانان و حماسه آفرینان بی بدیل ایران اسلامی باید نوشته شود تا برای آیندگان باقی بماند تا تاریخ به افتخارات و حماسه آفرینی فرزندان خود گواهی دهد.



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان