به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به اعداد آشکار و پنهان در بودجه اظهار کرد: دولت سالانه 10 تا 15 میلیون دلار در فاینانس موفق بوده اما جایگاه این فاینانس در کشور دقیقا مشخص نیست.

وی بابیان اینکه اعداد فاینانس، اعدادی درشت نیستند، افزود: دولت تا 50 میلیارد دلار اجازه دارد فاینانس کند اما ما باید تلاش کنیم تا بستر را برای سازمان برنامه وبودجه فراهم کنیم تا مشکلات این حوزه حل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در سال یک هزار و 400 عدد پروژه عمرانی در کشور وجود دارد، گفت: ما از صندوق توسعه ملی300 میلیون دلار اعتباری برای طرح های آب رسانی گذاشته ایم اما سهم ما از این اعتبارات مشخص نیست.

نماینده مرد لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های نیمه تمام عمرانی در گیلان گفت: 100 میلیون دلار اعتبار برای صداوسیما گذاشته شده اما ساختمان نیمه کاره صدا سیما به موزه تبدیل شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سهم ما از تخصیص اعتبارات باید مشخص باشد، خاطرنشان کرد:  4 هزار و 50 میلیارد دلار به دولت اجازه انتشار اوراق داده ایم اما سهم ما از این اعتبار مشخص نیست.

لاهوتی با اشاره به دستور دولت برای حل معضل پسماند گفت: دولت لایحه ای در بحث پسماند داده و اولویت را به استان های شمالی داده و با دهر چه سریع تر این معضل در استان حل وفصل شود.

وی همچنین به موضوع فاضلاب شهری در لنگرود اشاره کرد و گفت: فاضلاب شهری لنگرود دارای ردیف بودجه است و سالانه حداکثر 2 میلیارد تومان اعتبار دارد اما با این تخصیص اعتبارها اتمام پروژه ها 20 سال طول می کشد.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت بابیان اینکه همه شهرهایی که دارای رودی هستند نهایت استفاده را می برند، گفت: وجود رود در وسط یک شهر به عنوان یک استعداد محسوب می شود اما در شهر لنگرود وجود این رود یک فاجعه است و اعتبارات کافی برای ساماندهی آن اختصاص پیدا نمی کند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان