مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با بیان اینکه جلوی واردات برنج گرفته خواهد شد اظهار کرد: با وزیر جهاد و کشاورزی در خصوص واردات برنج صحبت شد و تلاش می کنیم جلوی واردات بی رویه برنج را بگیریم.

وی با بیان اینکه متوقف شدن واردات برنج موجب ارزشمند شدن تولیدات داخلی خواهد شد تصریح کرد: این امر موجب می شود انگیزه تولیدکنندگان بیشتر شود و به تولید داخلی امیدوار شوند.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی به نشست شب گذشته وزیر جهان کشاورزی با مجمع نمایندگان استان اشاره کرد و افزود: پایین آمدن تعرفه ابریشم از عوامل تهدیدکننده ابریشم و از سال ۸۰ تعرفه ابریشم پایین آمد و از ۲۰۰ درصد  امسال به ۱۵ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم با تعرفه صفر ابریشم وارد کنیم گفت: اگر شرایط این چنین باشد تولیدکننده داخل قدرت رقابت با واردات را نخواهد داشت.

لاهوتی نفوذ برخی مسئولین را عامل کاهش تعرفه دانست و افزود: قرار شد در قدم نخست تعرفه واردات ابریشم از ۱۵ به ۳۵ درصد برسد.

وی با اذعان به اینکه برداشت تخم نوغان داخلی زیر ۲۰ کیلو است تصریح کرد: در دنیا متوسط برداشت ۵۰ کیلو است، ما بجای واردات ابریشم می توانیم تخم نوغان وارد کنیم.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه واردات نخ ابریشم میلیاردها دلار ارز را از کشور خارج می کند گفت: قرار شد سال آینده تخم نوغان داخل استفاده نشود و نوغان مرغوب از خارج وارد شود.

لاهوتی با بیان اینکه واردات نوغان تولید ابریشم داخلی را افزایش می دهد بیان کرد: این مهم درآمد تولیدکننده را افزایش داده و میل به اشتغال را نیز بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه توتستان های کشاورزان آسیب دیده است گفت: باید بوته های توت بازسازی شوند، از محل منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات روستایی بلاعوض برای نوغانداران در نظر گرفته شود به شرطی که تولید کشاورزان بیشتر شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرسیدن سؤال از وزرا حق قانونی نمایندگان است اظهار کرد: ما باید مطالبات مردم را به وزیر و رئیس جمهور بخواهیم، نباید مسئولین دولتی نگاه بدی به این طرح سؤال داشته باشند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان