به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، چندی پیش یکی از اساتید و عضو هیئت علمی سابق دانشگاه گیلان در فضای مجازی در جمعی فرهیخته با اظهارنظری خارج از چارچوب اخلاق و شرع، برخی اتفاقات افتاده درگذشته را منتسب به جریان بسیج و بیت رهبر معظم انقلاب کرد.

در پی انتشار این مطالب جمعی از فرهیختگان، دانشجویان و بسیجیان دانشگاه گیلان شکوائیه ای تنظیم و موجبات صدور حکم دو سال حبس برای وی را فراهم کردند که بنا بر دلایلی این حکم به حبس تعلیقی تبدیل شد.

وی در هتاکی های خود با اراجیفی در لباسی زیبا که از تخصص های هم طیفان و تفکر جریان حامی خود نشأت می گیرد مواردی غیرشرعی را به ساحت مقدس ارکان نظام منتسب کرده و توانست زمینه تجلیل خود به سفارش سیاسیون و همراهی معاونت پژوهشی و تسلیم ریاست دانشگاه گیلان را فراهم کند.

اثبات ادعای خوش رقصی استاد هتاک را می توان در این خط از متن خبر کار شده روابط عمومی در پرتال دانشگاه گیلان یافت که آمده است " شایان ذکر است در این مراسم از ۲۸ عضو هیأت علمی و ۱۹ دانشجو به عنوان پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد" که وی به دلیل بازنشستگی نمی توانست عضو هیأت علمی دانشگاه محسوب شود تا مورد تجلیل قرار گیرد.

موضوع موردبحث تنها به ارائه جایزه پژوهش گر برتر به فرد هتاک ختم نشده بلکه سایر اساتید و دانشجویان برتر پژوهشی نیز به جهت گندزدایی و تبرئه اجتماعی از وی، جوایز خود را از دستان این عضو سابق هیئت علمی دانشگاه دریافت کردند.

جانشین بسیج اساتید گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت در رابطه با حواشی موجود در دانشگاه گیلان در روز تجلیل از پژوهشگران برتر اظهار کرد: یکی از اعضای اسبق هیئت علمی دانشگاه گیلان دارای حکم محکومیت تعلیقی بود و جایگاهی در دانشگاه گیلان نداشت اما جایزه پژوهشگر برتر را از آن خود کرد.

محمدمهدی نیازمند افزود: این عضو اسبق هیئت علمی دانشگاه گیلان که سال پیش بازنشسته شد، دارای یک فقره بازداشتی درگذشته نیز بوده است.

وی با اذعان به اینکه در دانشگاه گیلان بسیار پیگیر بودند تا حکم صادره قضائی علیه عضو هیئت علمی بازنشسته خاطی و هتاک لغو شود بیان کرد: دست های پشت پرده ای دیگر نیز در تلاش بودند تا از وی حمایت کنند و مجدد وی را در صدر اخبار قرار دهند.

جانشین بسیج اساتید گیلان با اشاره به اینکه برخی ها سعی داشتند تا به اصطلاح اعتلای شخصیت علمی نامبرده حفظ شود و به همین منظور فضا را به طور خاصی مدیریت کردند گفت: مدیریت برخی در دانشگاه منجر به تقدیر از عضو بازنشسته هتاک شد و به واسطه وی از سایر اساتید و دانشجویان در حوزه پژوهش دانشگاه گیلان تقدیر به عمل آمد.

نیازمند بیان کرد: اصل ماجرا تطهیر سازی عضو سابق هیئت علمی دانشگاه گیلان مربوط به حمله وی به محافل قرآنی برمی گردد که مستندات آن هم موجود و قوه قضائیه نیز در راستای آن حکم تعلیقی را برای این استاد هتاک لحاظ کرده است.

وی به دست های پشت پرده فضای بیرون دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: فضای بیرونی دانشگاه، تشویق از عضو سابق هیئت علمی را به رئیس دانشگاه مشاوره و منجر به این رویداد شده است.

سوایی از این عضو بازنشسته هیئت علمی که دارای پرونده محکومیت قضائی بوده، فرد دیگری هم در ردیف تشویق شوندگان حضورداشته که در همان کانال و گروه های خاطی مطالبی را عنوان می کرد که خلاف منافع ملی بود و هتک و حرمت هایی داشت که پلیس فتا آن را احضار کرده و تذکراتی را نیز به وی داده است.

باید به نظاره نشست تا چه زمانی دانشگاه گیلان به عنوان یکی از پایه های علمی کشور با سیاست زدگی افرادی خاص جولانگاه دریدگی های سیاسی گرگ های در لباس میش خواهد بود و نکته آخر جریان هوشیار انقلابی به هیچ وجه اجازه ادامه این روند برای بذرافشانی فتنه برای درو در آنده را نخواهد داد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان