به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، سید مهدی رجایی در جلسه شورای شهر این شهر از برگزاری نخستین همایش ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: زیرساخت های کشور در مقابل زلزله ضعیف است و شناخت کافی از این رویداد طبیعی و تداوم آموزش ها راهکاری مناسب برای کاهش خسارت ناشی از بلایای طبیعی است.



 



وی با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش وپرورش و هلال احمر در این زمینه، افزود: با توجه به حضور نوجوانان و جوانان در مدارس و همراهی هلال احمر و آموزش وپرورش ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی در خصوص واکنش و اقدام به موقع در مواقع زلزله و بلایای طبیعی دارد و شهرداری و شورای شهر نیز تلاش می کند زمینه های لازم برای برگزاری آموزش ها و همایش ها برای آگاهی بیشتر مردم را فراهم سازد.



 



شهردار لنگرود با بیان اینکه همایش ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی (5 دی) در کانون زینبیه شهرستان برگزار می شود، تصریح کرد: حفظ آمادگی برای مقابله با زلزله، هماهنگی دستگاه های عملیاتی، کارایی و افزایش مهارت ها از مهم ترین اولویت ها است که باید سرعت عمل دستگاه های امدادی و خدماتی ارزیابی و ضعف ها مرتفع شود.



 



رجایی بیان کرد: توصیه های ایمنی به دانش آموزان در برابر وقوع زلزله امری مهم و ضروری در افزایش سطح آگاهی و ترویج فرهنگ ایمنی است.



 



غلامرضا منصفی نیز با اشاره به نقش تأثیرگذار آموزش، گفت: با یادگیری توصیه های ایمنی و به کارگیری آن ها هر فردی می تواند زندگی خود را در برابر خطرات زلزله حفظ کند.



 



رئیس شورای شهر لنگرود با بیان اینکه هم زمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله همایشی در این زمینه در شهرستان لنگرود برگزار می شود، تصریح کرد: آموزش، مدیریت حوادث غیرمترقبه و کاهش خسارت های ناشی از حوادث طبیعی از مهم ترین اهداف این همایش است.



 



وی تأکید کرد: نخستین همایش ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصتی است تا ظرفیت ها و سرعت عمل دستگاه های خدماتی و امدادی شهرستان ارزیابی و دانش و آگاهی عمومی در این زمینه نیز ارتقا بخشیده شود.



 



انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان