مهرداد بائوج لاهوتی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر، با اشاره به طرح کمسیون تلفیق بودجه 97 مبنی بر فروش کالای قاچاق برای حصول درآمد 10 هزار میلیارد تومانی دولت و صرف این درآمد برای ایجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: طرح کمسیون تلفیق بودجه برای فروش کالای قاچاق به جهت کسب درآمد ده هزارمیلیاردی و هزینه آن برای ایجاد شغل تصمیم درستی نبود.

 

وی بابیان اینکه در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه97 امسال اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد، افزود: کمیسیون تلفیق با افزایش هرگونه حامل های انرژی که بنزین و گازوئیل را شامل می شد مخالفت کرد که جزء رویدادهای خوب و به نفع مردم محسوب می شود.

 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 کل کشور با اشاره به قدم های مثبت دولت برای توسعه اشتغال در سال آینده گفت: کمیسیون تلفیق به دنبال اقداماتی است که فضای اقتصادی کشور ازجمله یارانه ها را تلطیف کند تا هیچ کسی از مستحقان یارانه بگیر جا نمانند.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در کنار تصمیمات خوب کمیسیون تلفیق، فروش کالای قاچاق و صرف درآمد آن برای اشتغال صحیح نیست، توضیح داد: با مخالفت مجلس با افزایش قیمت حامل های انرژی حدود 17 هزار و 400 میلیارد تومان از بسته اشتغال دولت کم شده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه طرح فروش کالای قاچاق جایگزین درآمد ازدست رفته دولت دربسته پیشنهادی لایحه بودجه است، تصریح کرد: پیشنهاد فروش کالای قاچاق و صرف درآمد حاصله آن برای اشتغال طرحی بود که از دولت به مجلس وارد شد.

 

لاهوتی بابیان اینکه طرح مذکور باید در کمیسیون تلفیق اصلاح شود، افزود: اگر طرح فروش کالای قاچاق و صرف درآمد حاصله برای اشتغال در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه اصلاح نشود یقیناً در صحن علنی اصلاح خواهد شد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت گفت: ما حدود 37هزار میلیارد تومان املاک تملیکی به معنای کالای قاچاق ضبط شده در کشور داریم که می توانیم با فروش درآمدش را در ایجاد و توسعه اشتغال هزینه کنیم.

 

وی با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با توزیع کالای قاچاق در کشور، افزود: اگر کالای قاچاق در داخل کشور حراج زده شوند مفهومش ضد اشتغال و تولید است اما موافقت مجلس با فروش کالای قاچاق و کسب درآمد 10 هزارمیلیاردی رویدادی هست که رقم خورده است.

 

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 به معایب طرح موافقت شده در کمیسیون اشاره کرد و گفت: آزادسازی و فروش کالای قاچاق در کشور فعالان قاچاق را ترغیب به قاچاق می کند.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فروش کالای قاچاق و کسب درآمد برای دولت موجب می شود تا دولت با واردات کالای قاچاق مخالفت نکند، گفت: با موافقت مجلس درآمد فروش کالای قاچاق برای دولت می تواند درآمد خوب و جایگزین نفت شود که این رویدادی نامطلوب در اقتصاد را رقم خواهد زد.

 

لاهوتی بابیان اینکه موافقت مجلس با طرح فروش کالای قاچاق مغایر با حمایت از تولید داخل است، گفت: اگر طرح فروش کالای قاچاق در کشور اجرایی شود کسانی که در بخش تولید کشور فعالیت می کنند از ادامه کار دست می کشند و رمقی برای ادامه تولید و رقابت با نمونه های مشابه خارجی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان