به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، شهید سید اشرف کیایی در سال 1347 در خانواده ای مؤمن و مذهبی در شهرستان کومله لنگرود دیده به جهان گشود.  

وی دوران طفولیت خود را در بستر گرم خانواده پروراند و در سال 1353 وارد مدرسه شد و در همان دوران تحصیل عشق زیادی به درس خواندن داشت و بیشتر اوقات خود را با کتاب درسی آمیخته و زمان خود را با درس و مطالعه کتاب های علمی می گذراند.

 

شهید کیایی هم زمان با دوران انقلاب اسلامی در سال 57 تحصیلات ابتدایی خود را به اتمام رساند و با اهتمامی که به درس خواندن داشت الگویی برای تمام هم سنگرانش بود.

 

سید اشرف همراه باهم سن و سال های خود در بیشتر راه پیمایی ها علیه رژیم منحوس پهلوی شرکت می کرد و در تمام شعارهایش می گفت که رژیم منفور پهلوی هیچ است.

 

وی نقش مهمی در تشکیل انجمن اسلامی داشت و با بینش اسلامی خویش لرزه بر اندام ابر جنایتکاران و طرفداران سرمایه داران خون خوار انداخت و در کارهای سیاسی و فرهنگی نیز بسیار کمک می کرد.

 

شهید کیایی نقش بسیار مهمی در مسجد داشت و هرروز و هر شب در پایگاه فعالیت می کرد و از خانواده خویش دل بریده بود و هرگز حاضر نبود که لحظه ای در آغوش گرم خانواده باشد و نمی خواست که در خانه بنشیند و شعار بدهد و به همین دلیل همراه با شعارش عمل نیز بود.

 

اشرف علاقه بسیار زیادی به امام داشت و هرروز می گفت که خدایا ای کاش یک روزی در جماران پیش امام بمانم و آن صورت پر از ایمانش را ببینم.

 

وی با آغاز تهاجم دشمن بعثی به مرزهای اسلامی بی درنگ پس از گذراندن آموزش های نظامی به همراه دیگر رزمندگان خود را به جبهه رساند و به نبرد بی امان علیه کفار بعثی پرداخت.

 

شهید سید اشرف کیایی سرانجام در 27 آذرماه 1361 در عملیات محرم و در منطقه موسیان براثر اصابت ترکش آسمانی شد و به لقاءالله پیوست و پیکر پاک و مطهرش نیز بعد از تشییع باشکوه در زادگاهش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان