مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به بازار رکودی مسکن اظهار کرد: اینکه گفته می شود در کشور احتکار خانه های خالی  وجود دارد صحیح نیست.


 

وی با اشاره به استهلاک در منازل مسکونی پس از گذر زمان افزود: هیچ گاه نمی توان منزلی را به اهدافی خاص نگه داشت چون خانه های تازه ساخت نسبت به خانه های کهنه ساخت ولو اینکه هیچ استفاده ای از آن نشده باشد ارجحیت دارد.


 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در معاملات منازل مسکونی اولین سؤال در خصوص سال ساخت آن ساختمان است و اگر مسکن ساز در سازه های خود احتکار کند و به بازار آن را عرضه نکند خودش ضرر کرده است.


 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خانه هایی که در کشور هستند به جهت رکود در معاملات ملک فروخته نمی شوند بیان کرد: در کشور ما مشکل رکود در بازار مسکن وجود دارد به نحوی که مسکن ساز خانه را ساخته اما تقاضایی برای خرید آن وجود ندارد.


 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به قانون وضع مالیات بر مسکن گفت: اگر خانه های خالی به بهانه احتکار وجود داشته باشد امروز مالیات خانه های خالی مطرح شده و می تواند ابزاری برای تأمین مسکن و عرضه آن در کشور باشد.


انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان