به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، مهرداد بائوج لاهوتی عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان لنگرود در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: مجلس برای ایجاد اشتغال 11 هزار میلیارد از محل صندوق توسعه و بانک ها برای ایجاد اشتغال روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر با بهره شش درصد و پرداخت بعد از دو سال تنفس در نظر گرفته است که مجوزهای لازم آن به دولت اعلام شد.

 

وی با اشاره به لزوم حمایت دولت و مجلس از تولیدکنندگان داخلی افزود: یک تولیدکننده بدون حمایت و مبالغ کم نمی تواند با تولیدکنندگان خارجی رقابت و موجب اشتغال زایی شود که این تصمیم دولت و مجلس ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در داخل است.


 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حال و هوای کشور در پرداخت وام های اشتغال روستایی مناسب نیست تصریح کرد: از 11 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی تاکنون فقط 230 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که این با توجه به ظرفیت های ایجادشده و آسان گرفتن قوانین گریه آور است.


 

لاهوتی افزود: مبالغ آماده و شرایط دریافت تسهیلات تا جایی که ممکن بود آسان گرفته شد ولی در روند اجرایی کار در بانک ها بازهم مشکلاتی وجود دارد.


 

وی با تأکید به توجه بیشتر مسئولان شهرستانی و ارائه طرح های مناسب برای ایجاد اشتغال بیان کرد: سایت کارا، خود بازدارنده و دارای نواقص است و حتی افرادی که برای این کار در نظر گرفته شده اند به دلیل عدم آشنایی با قوانین و وضعیت کار خود معضل هستند.


 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت شهرستان و استان گیلان برای دریافت بیشتر تسهیلات اشتغال روستایی گفت: گیلان استانی با ظرفیت کشاورزی و تعداد زیاد روستا نسبت به دیگر استان ها است که با توجه به ظرفیت های بالای اشتغال در روستاها، گیلان قدرت جذب بالاتر از سقف در نظر گرفته شده برای تسهیلات اشتغال روستایی را دارد.


 

لاهوتی با تأکید بر اینکه همه مسئولان باید برای ایجاد اشتغال تلاش و زمینه ها را آسان کنند خاطرنشان کرد: لازم است این اختیار به شهرستان داده شود تا افرادی که بخش زیادی از کار اجرایی برای اشتغال را فراهم کرده اند را در صف دریافت تسهیلات قرار دهد.


انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان