به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز دوشنبه 14 خرداد، سخنان بسیار مهمی در مراسم سالروز ارتحال امام راحل بیان کردند.   10 جمله مهم از سخنان ایشان را در ذیل بخوانید:
  • دشمن می داند که اگر یکی بزند، ده تا می خورد
1- ساخت موشک های گوناگون و اقتدار موشکی موجب ایجاد امنیت در کشور است؛ همین شهر تهران روزگاری در زیر آتش موشک های شبانه روزی دشمن می سوخت، خانه ها خراب می شد انسان ها کشته می شدند، شهرهای دیگر مثل اهواز و دزفول که جای خود دارد، ما وسیله دفاع نداشتیم و مجبور بودیم که دست روی دست بگذاریم، امروز جوانان ما کاری کردند که ما به قدرت اول موشکی منطقه تبدیل شده ایم و دشمن می داند که اگر یکی بزند، ده تا می خورد
  • دروغ است که می گویند اگر همین برجام معیوب نباشد، جنگ می شود
2- امروز برخی در کشور درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را به کشور تحمیل کنند، یک عده ای در داخل می گویند این نشود، جنگ می شود، نه آقا! این دروغ است، این تبلیغ به نفع دشمن است.
  • برنامه قطعی دشمنان: ایجاد آشوب در کشور
3- برنامه قطعی دشمنان این است که در کشور آشوب به پا کنند، اما سر آنها به سنگ خواهد خورد کما اینکه تا حال هم خورده است؛ نقشه دشمن این است که از مطالبات مردمی، سواستفاده کنند؛ ممکن است در یک شهر یا نقطه ای از کشور مطالبه ای داشته باشند و جمع بشوند، دشمن در یک چنین مواردی نقشه می کشد و اشرار و انسان های خبیث به تعداد معدود را وارد اجتماعات می کنند تا اجتماعات را به حرکت آشوبگرانه تبدیل کنند تا کشور را بدنام کنند و این نقشه دشمن است.
  • "خواب آشفته"
4- از برخی حرف های بعضی از دولت های اروپایی اینجور بر می آید که توقع دارند ملت ایران هم تحریم ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته ای خود دست بکشد و محدودیت ها را ادامه دهد. من به این دولت ها می گویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نمی شود.
  • "حبس هسته ای"
5- ملت و دولت ایران تحمل نمی کند هم تحریم شود و هم "حبس هسته ای" باشد. سازمان انرژی هسته ای موظف است سریعا آمادگی لازم برای رسیدن به 190 هزار سو را فعلا در چارچوب برجام فراهم کند و برخی مقدمات دیگر را که رئیس جمهور دستور داده از فردا آغاز کند.
  • وای از این همرهان سست کمربند!
6- در جبهه ی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعت شکنان، همان همرهان سست کمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند
  • همان راه امام را مو به مو دنبال کرده ایم
7- ما بعد از امام همان راه امام را مو به مو دنبال کرده ایم و انشالله دنبال خواهیم کرد. دچار انفعال و ضعف نمی شویم و به حول وقوه الهی، در برابر زیاده خواهی و زورگویی بیگانگان و دشمنان می ایستیم، هیجان زده و احساسی تصمیم نمی گیریم و به جای متن به حاشیه هایی که برای ما می سازند، معطل نمی شویم و اولویت ها را تشخیص می دهیم و به توانایی مردم و جوانان اعتماد می کنیم و به دشمن مطلقا اعتماد نمی کنیم
  • "نه ملت را شناختند و نه نظام را"
8- امروز، نقشه دشمن فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی است؛ هدف هر سه نوع فشارهای دشمنان، سیطره بر کشور عزیز ما ایران است همچنانی که بر کشورهای بدبخت و روسیاه منطقه تسلط دارد. فشار اقتصادی و تحریم، جلوگیری از همکاری کشورها در حوزه اقتصادی با ما است؛ با فشار اقتصادی و تحریم می خواهند ملت ایران را به ستوه بیاورند تا نظام اسلامی ناچار بشود، تسلیم زورگویی های ما بشود، نه ملت را شناختند و نه نظام را شناختند.
  • امام مقابل صحابه قدیمی خود ایستاد
9- امام در برابر آمریکا مثل کوه ایستاد. در برابر فتنه های داخلی حتی در برابر شاگرد و صحابه قدیمی خود به خاطر اینکه رفتار او را بر خلاف حق مشاهده می کرد، بدون هیج ملاحظه ای ایستاد.
  • پیام به جوانان عرب زبان: برای آزادی کشورهای تان آماده شوید
10- شما جوانان عرب، امروز ملت هایتان به شما امید بسته اند، خود را برای روزی که کشورهایتان از نعمت آزادی و استقلال بهره مند شوند آماده کنید. انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان