پژو هم به برجام وفا نکرد

۱۳۹۷/۰۳/۱۵ ۰۰:۱۷ چاپ کد خبر: 96690
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لنگرخبر، گروه خودروسازی  «پی.اس.ای» (پژو –سیتروئن) روز دوشنبهاعلام کرد که شروع به تعلیق سرمایه گذاری های خود در ایران کرده است.

 به نوشته خبرگزاری «رویترز» گروه خودروسازی پی.اس.ای در بیانیه ای اعلام کرد: «این گروه به منظور پیروی از قوانین آمریکا تا ششم اوت، فعالیت های سرمایه گذاری خود را در ایران به حالت تعلیق در می آورد. گروه پی.اس.ای با حمایت دولت فرانسه در حال رایزنی با مقام های آمریکایی برای کسب معافیت از تحریم ها است.»

این گروه با توضیح این که درآمد حاصل از سرمایه گذاری هایش در ایران کمتر از یک در صد بوده، اعلام کرده است که تعلیق فعالیت در ایران در  جهت گیری های مالی کنونی این گروه را تغییری نمی دهد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز در این زمینه نوشت: «این گروه خودروسازی، آخرین شرکت فرانسوی است که اعلام کرده در صورت عدم کسب معافیت از تحریم ها  از ایران خارج می شود.»

ایران در سال 2016 با این شرکت سرمایه گذاری مشترکی را  به ارزش 400 میلیون یورو منعقد کرد و  سال گذشته نیز چهار صدو چهل و پنج هزار دستگاه خودرو فروخت. شرکت های اروپایی در حالی یکی پس از دیگری در حال اعلام احتمال خروجشان از ایران هستند که اروپا مدعی است، خواستار حفظ توافق هسته ای بدون مشارکت آمریکاست.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان