به گزارش لنگرخبر، سرپرست شهرداری شلمان در پایان هر ماه عملکرد و دخل و خرج شهرداری را به صورت شفاف به شهروندان ارائه می‌دهد. در ماه آذر هم این مهم رخ داد تا به نوعی شهرداری توانسته باشد ارتباط خود با مردم را برقرار کند.

سرپرست شهرداری شلمان در گزارش عملکرد آذرماه این شهرداری با بیان اینکه «حاج قاسم الگوی کار جهادی و خدمت به مردم است» اظهار کرد: مدیران، کارکنان و کلیه دستگاه‌های خدمت رسان به مردم هم اگر در انجام عملکرد و فعالیت‌های خود بخواهندصادقانه عمل کنند و توجیه کارها را کنار بگذارند، خود بهتر از هرکس خواهند دانست کدام عملکرد خالصانه ودر جهت خدمت به خلق و رضایت خداوند بوده و کدام نبوده از این رو با عملکرد صادقانه و خالصانه در خدمت گام بر می‌دارند که یقینا با خدمت به مردم است که می‌توانیم از جمله پیروان و شاگردان واقعی مکتب سلیمانی باشیم.

به گفته ناصر رنجبر نیاول سرپرست شهرداری شلمان، مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر شلمان؛ علیرغم همه چالش‌ها و موانعی که درمسیر فعالیت خود می‌بیند با تمام تلاش به سمت رفع موانع و ایجاد توسعه قدم برمی دارد و عملکرد خالصانه و صادقانه را به شهروندان شهر شلمان ارائه دهد که گزارش عملکرد شهرداری و شورای شهر شلمان در آذر ماه ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

صدور حکم کار گزینی کارمندان براساس بخشنامه افزایش حقوق، بررسی پرونده مرخصی تمام کارکنان در آذرماه و گزارش به شهردار، بررسی پرونده مرخصی کارکنان در آذرماه و گزارش و درج در پرونده مرخصی هر یک از کارکنان، مکاتبات مرتبط با ادارات مربوط در حیطه وظایف محوله، امور مربوط به سامانه رسیدگی به شکایات، پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان (کارمندی و قراردادی)، درخواست ارتقای شغلی و پست سازمانی کارکنان به استانداری، صدور احکام کار گزینی افزایش حقوق کارمندان، بررسی و صورتجلسه پرونده احدی از کارکنان جهت ماموریت، اتمام پرونده بازنشستگی آقای احمد عطابخش شلمانی از همکاران پرتلاش واحد آتش نشانی شهرداری شلمان، تجهیز سیستم رایانه‌ای و اتوماسیون اداری جهت اجرای طرح ممیزی املاک و مستغلات شهروندان و تجهیز سیستم الکترونیکی اداری شورای اسلامی شهر شلمان از عملکرد واحد اداری شهرداری شلمان در آذرماه است.

در بخش درآمد نیز آمده که شهرداری در این ماه ۱۲/۶۳۲/۰۰۳/۵۲۱ درآمد داشته که میزان هزینه کردها نیز ۱۲/۶۳۰/۱۸۷/۸۱۶ می‌باشد و همچنین در این ماه اجرای طرح ممیزی املاک و مستغلات شهر شلمان آغاز شده است.

فرش موزاییک خیابان حضرت امام خمینی (ره) به مساحت ۱۵۰مترمربع، نصب جدول خیابان حضرت امام خمینی (ره)، ساخت جایگاه تبدیل زباله‌تر به کمپوست به تعداد ۳۰عدد، کارکرد دو دستگاه بیل میکانیکی در یک ماه جهت بهسازی و لایروبی استخر بالامحله، زیرسازی کوچه‌های سطح شهر جهت اجرای طرح آسفالت، اجرای آبراه با لوله شماره ۶۰ جهت عبور آب‌های سطحی خیابان حضرت امام خمینی (ره) به طول ۸۰ متر، زیرسازی زمین فوتبال بالاقاضی محله جهت نصب چمن مصنوعی و بتونی کردن نهر آبیاری مزاع منطقه بالا محله شهر شلمان به طول ۲۰۰متر از جمله کارکردهای واحد عمرانی شهرداری است.

در عملکرد واحد حقوقی شهرداری نیز مواردی مانند: پرونده اداره مخابرات شهرستان لنگرود با موضوع الزام به ایفای تعهد-نتیجه: در مرحله رسیدگی، پرونده شکایت شرکت راه و ساختمان کاسپین آریایی از شهرداری شلمان-نتیجه رای بر بی‌حقی این شرکت صادر شد و شکایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان علیه شهرداری شلمان با موضوع ایستگاه تحقیقات بذر و نهال گونه‌های جنگلی باغ کشاورزی شهر شلمان-نتیجه: در مرحله رسیدگی آمده است.

نامه‌های صادره از شماره ص۰۱/۲۱۹۶تا شماره۰۱/۲۶۶۳ و نامه‌های وارده از شماره ۰۱/۳۸۲۲تا شماره ۰۱/۴۴۵۱ عملکرد واحد دبیرخانه است.

در گزارش عملکرد واحد پیمان نیز مواردی مانند: برگزاری تشریفات مناقصه آسفالت معابر شهر شلمان، انجام مکاتبات اداری ۸۰مورد، پیگیری تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۱، پیگیری اوراق اسناد خزانه سال ۱۴۰۰ و ارایه گزارش‌های آماری مربوطه به سامانه‌های استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمده است.

آبرسانی به زمین چمن مصنوعی شهید رضا قلی نیکوکار جهت ساخت اجرای ساخت جایگاه تماشاگران توسط پیمانکار، ساماندهی علف تراشی و پاکسازی فضای سبز معابر اصلی و فرعی و محلات شهر شلمان به صورت مستمر، کاشت گل‌های فصلی در میادین و بلوارهای سطح شهر، جمع آوری پسماند خشک و‌تر از شهروندان به صورت مستمر، جمع آوری پسماند از روستاهای چمنستان، ولیسه، پایین خالجیر و خلیفه محله به صورت مستقیم، تعویض و تعمیر چراغ‌های روشنایی سطح شهر، اجرای دوره‌های آموزشی مدیریت پسماند ورمی کمپوست ویژه مدارس و شهروندان، تعمیر کامیون در شهرداری و اجرای طرح مدیریت پسماند (تفکیک زباله خشک) توسط پیمانکار از جمله اقداماتی است که توسط واحد امور خدمات شهری انجام شده است.

انجام ۲ فقره عملیات اطفای حریق و پاسخگویی به نامه ادارات مرتبط با آتش سوزی و سوانح نیز توسط عملکرد واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی در آذرماه است.

در عملکرد واحد روابط عمومی و امور فرهنگی نیز نصب بنر و پرده به مناسبت‌های مختلف در سطح شهر و انعکاس مستمر عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر شلمان در فضای مجازی و پایگاه‌های خبری و روزنامه‌های محلی استان آمده است.

صدور ۲ فقره پروانه تجاری و مسکونی، در حال بررسی ۴ پرونده جهت صدور پروانه، مکاتبات اداری با ادارات آبفای، برق، گاز، نظام مهندسی و…۱۱۰فقره نامه، نقشه برداری ورودی شهر شلمان جهت تعیین تکلیف املاک شهروندان، پیگیری استعلام حریم رودخانه شلمانرود جهت صدور سند مالکیت شهروندان از شرکت آب منطقه‌ای گیلان، آماده‌سازی پیش از ۱۰۰ فقره پرونده جهت صدور سند مالکیت، بازدید از املاک شهروندان جهت تعیین کاربری و عرض گذر ۲۰ پرونده، تمدید پروانه ساختمانی ۲ پرونده و ادامه اجرای طرح تفصیلی بیجارپشت محله شهر شلمان از جمله اقدامات انجام شده توسط واحد فنی و ساختمانی است.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان