به گزارش لنگرخبر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با ورود به شهر اطاقور، با بخشدار و شورای اسلامی اطاقور دیدار نمود که به بحث و گفتگو در خصوص محورهای گردشگری و تاریخی بخش اطاقور پرداختند.

ولی جهانی در این دیدار اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطق گردشگری بکر و ارزشمند استان می‌باشد که می‌تواند از قطب‌های گردشگری کشور محسوب شود، بر این اساس باید برنامه‌ریزی‌های مدون و هدفمندی به منظور رونق آن انجام پذیرد.

وی افزود: لیارود، یکی از مناطق بخش اطاقور، دارای سابقه ۳۰۰۰ساله می‌باشد و زمانی هم در دوره اسلامی بویژه در دوره سادات کیانی بعنوان محل تردد و مسیر دسترسی به مناطق ییلاقی بوده و در بررسی‌های بعمل آمده، سادات کیانی در این منطقه بارگاه و ساختمان‌هایی دایر کرده بودند.

جهانی بیان کرد: باتوجه به بررسی‌هایی که اینجانب بعنوان یک پژوهشگر در گذشته از منطقه لیل و محدوده‌های اطراف آن داشتم، شاهد گورستان‌ها و محوطه‌های مربوط به دوره ساسانی بودم که کمتر جایی در مناطق جنگلی بتوان چنین آثاری مشاهده نمود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: شهر اطاقور و مناطق اطراف آن می‌تواند بعنوان محور گردشگری جدید تحت عنوان طبیعت‌گردی و تاریخی محسوب شود که این امر مستلزم برنامه‌ریزی‌های مدون و هدفمند می‌باشد.

شایان ذکر است در این جلسه یک ساعته، دو محور گردشگری مورد بررسی قرار گرفت، محور گردشگری اطاقور به لیل سه تیک سر به پام سو و محور گردشگری اطاقور به لیل و روستای دهجان به تی تی کاروانسرای سیاهکل مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم دراین خصوص صورت پذیرد.

در پایان مقرر گردید در نیمه اول آذرماه سال جاری جشنواره خیکی پنیر (پنیر خیکی) که محصول ارگانیک این منطقه می‌باشد با حضور مقامات استانی و کشوری در این منطقه برگزار گردد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان