مسئولین اشتباهی در جمهوری اسلامی!

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۰:۵۲ چاپ کد خبر: 178223
به گزارش لنگرخبر به نقل از ماسال نیوز؛ حجت الاسلام مرتضی عبداللهی در یادداشتی در واکنش به خبری به نقل از ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مبنی بر اینکه خانه «محصص» موزه هنرهای معاصر گیلان می شود نوشت:
اصلا کاری نداشته باشیم که طرف، قبل از #انقلاب_اسلامی به اسم هنر نو، مرد مبارزه با #سنت_ایرانی_اسلامی بوده و نزدیک انقلاب هم خودش و همه بستگانش از #ایران فرار کرده اند.
باز کاری به مرام و مسلکش نداشته باشیم که عضو کلوپ فراماسونری #لاینز شهر #رشت بوده و در فیلمی که در ماه‌های آخر عمرش از او ساخته اند رشحات همجنس‌باز بودنش آشکارا بیان شده است.
سفارشی بودن آثارش برای رژیم #پهلوی، شاه و شهبانو را هم نادیده بگیریم. بد دهنی، زن ستیزی، خانواده گریزی، شرب خمر، و بی قید و بندی اش را هم کاری نداشته باشیم.
تأکیدش بر ساخت پر تکرار نقاشی و مجسمه مردان لُخت با تصریح بر نمایش اندام‌های جنسی را چگونه تاویل کنیم؟! او که #انقلاب_فرهنگی ایران را به خاطر کنار گذاشتن مجسمه مرد نیلبک زن لخت، مورد هجمه قرار می داد و اظهار ناراحتی می کرد، اصلا ماموریت خود را  ساخت چنین هیکل‌هایی می دانست تا جوانان در کنار آن عکس یادگاری بگیرند. همین‌قدر سخیف
نمی دانم اصلا ارزشگذاری آثار نقاشی و مجسمه هایش را چه کسی برعهده داشت و بر چه اساس و معیاری باید آن‌ها را کار هنری نامید؟!
آیا هرج و مرج ذهنی و پوچ انگاری، نوگرایی است و او نقاش برجسته نوگرای ایران؟! نمی‌دانم چندبار باید در این زمینه ها نوشت و ربطش را به انقلاب اسلامی و مسئولین #جمهوری_اسلامی سوال کرد.
او که حتما ربطی به جمهوری اسلامی نداشت و با پوزخندی گفته بود: «مردم ایران آریامهر داشتند با آیت اله عوضش کردند،معلوم است از الفبا فقط حرف آ را میشناختن.»
ولی شاید این مسئولین که پیگیر احیای اینچنین افرادی هستند با انها هم فکر باشند و اشتباهی مسئول جمهوری اسلامی شده اند.
اصلا انقلاب به کنار؛ کارهایش را اگر به زور هم بتوان اثر هنری نام نهاد، هیچ، ارتباط و سنخیتی با فکر #ایرانی_اسلامی ما ندارد
بعد در ادارات جمهوری اسلامی و با پول بیت المال مسلمین، خانه اش را می خرند و چند اثرش را به عنوان کار فاخر هنری در همان خانه، #موزه می کنند
این طور کارها ۱۰ها بار است که در طول سی سال اخیر در حال انجام است. کاری به دولت الف و ب هم ندارد. خیلی زیبا و رسمی یک جریان مشاوره ای و فکر دهنده و تصمیم ساز در هر دولتی همین کارهای خود را به راحتی پیش می برد.
مسئولین فرهنگی از جمله سازمان‌های ارشاد، میراث و … فکری برای اولویت های فرهنگی هنری خود کنند.
وظیفه ماست که به فکر انقلاب و مردم باشیم. بعد از تذکر ۱۰ها باره ما به این افراد و سازمان‌ها، لازم است دستگاه قضایی فکری برای ترویج و تعمیق اینگونه افکار کند.
گویا برخی مدیران، هنوز نمی دانند که جمهوری اسلامی برپا شده است و اولویت‌های #نظام_اسلامی چیست. البته قبل از اینکه این‌ها مدیر باشند، مسئول هستند. آن هم در برابر خدا، در برابر انبیاء و اولیاء و در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی
پ.ن: ۱٫ می‌خواستم برخی از آثار او را منتشر کنم ولی ارزش این کار را نداشت
۲٫ آن‌قدر مطالب درباره او واضح است که با اندکی جستجو به راحتی از زبان خودشان همه این حرف‌ها را تصدیق خواهید کرد.
#بهمن_محصص
#ولی_جهانی
#سازمان_میراث_فرهنگی

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان