سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه برنامه های دهه فجر امسال با رویکرد گفتمان سازی انقلاب و با محوریت مساجد برگزار می شود، گفت: باید گفتمان انقلاب اسلامی تقویت شود و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجتی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه های دهه فجر امسال با رویکرد گفتمان سازی انقلاب و با محوریت مساجد برگزار می شود، اظهار کرد: باید گفتمان انقلاب اسلامی تقویت شود و ایام فجر فرصت خوبی برای این امر با محوریت مساجد است.

وی بابیان اینکه در دهه مبارک فجر امسال ۲۰ عنوان ویژه برنامه در کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان اجرا می شود، افزود: آذین بندی مساجد، ارائه خدمات در مساجد مثل ویزیت رایگان و اعزام گروه های فعال اجتماعی به محلات و اجرای برنامه با محوریت مساجد و برپایی میز خدمت با حضور مسئولین استانی در مصلی نماز جمعه ازجمله این برنامه ها است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان از برگزاری مراسم " ۱۰ شب ۱۰ مسجد" در کانون های فرهنگی هنری منتخب شهرستان رشت خبر داد و گفت: شب های خاطره و روایت گری با حضور راویان انقلاب در مساجد اجرا می شود، همچنین انقلابیون محله در مسجد تجلیل و تکریم می شوند.

حاجتی برگزاری جلسات تبیینی گفتمان انقلاب اسلامی در مساجد منتخب را از برنامه های شاخص کمیته مساجد گیلان در ایام الله فجر برشمرد و گفت که سرودهای انقلابی از ماذنه های مساجد قبل از اذان مغرب پخش می شود.

وی اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد، اجرای سرودهای خیابانی در جوار مساجد، اجرای تئاتر مسجدی با موضوع انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین استعمار گری های تمدن لیبرال دموکراسی به رهبری آمریکا و کارناوال شادی از مساجد را از دیگر برنامه های بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گفته سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقه ساخت مترسک و شعارنوشته توسط بچه های مسجد و استفاده از آن در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری المپیاد ورزشی مساجد با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، تجلیل از قاریان و خادمان قرآن کریم، نورافشانی مساجد در شب ۲۲ بهمن از دیگر برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

حاجتی از برگزاری رویداد فرهنگی هنری "مثل چراغ " به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبر داد و گفت: محفل انس با قرآن هم زمان با دهه فجر در مساجد سراسر استان برگزار می شود و در رشت نیز محفل انس با دوشنبه ( ۱۷ بهمن) در مسجد امام جعفر صادق (ع) خیابان فلسطین با حضور قاری بین المللی برگزار می شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان