به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، حسین ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان لنگرود با بیان اینکه اصحاب رسانه مایه دلگرمی مردم و مسؤولین است چرا که پلی برای ارتباط بین مردم و مسوولین هستند، اظهار کرد: از رسانه‌ها انتظار می‌رود که حقایق را اطلاع‌رسانی کنند و مسؤولین نیز وظیفه دارند به بررسی موضوعاتی که رسانه‌ها از مشکلات مردم بیان می‌کنند بپردازند تا مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه شهر چاف و چمخاله دارای پتانسیل‌های بالایی است، گفت: در این شهر هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی است که در برخی ایام سال برخی هتل‌ها روزانه ۱۵۰۰ نفر را میزبانی می‌کنند که این نشان دهنده استقبال گردشگران از این شهر است.

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه این شهر در اوایل دهه ۸۰ با جمع شدن چندین روستا به شهر تبدیل شد، افزود: گستردگی حوزه استحفاظی شهرداری چاف و چمخاله بسیار وسیع و زیاد است که با توجه به امکانات کم شهرداری، ارایه خدمات به همه شهروندان را با کندی مواجه می‌کند که در تلاشیم تا امکانات بیشتری را برای خدمات دهی به شهروندان تهیه کنیم.

وی با اشاره به میزان بودجه شهرداری در سال گذشته بیان کرد: ۲۵ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری به شورا برای سال ۱۴۰۱ بود که مصوب شد که با تلاش‌های صورت گرفته ۴۵ میلیارد تومان توانستیم اعتبار کسب کنیم که چیزی حدود ۲ برابر بودجه پیشنهادی بود.

ابراهیمی با بیان اینکه در برخی کارها نیازمند همکاری مجدانه همه مسؤولین با شهرداری هستیم، تصریح کرد: علی رغم وجود طرح هادی ولی استقلال انجام کار بر اساس طرح هادی از شهرداری چاف و چمخاله گرفته شده که یکی از دلایل آن تداخل کارهای اداری است مانند رودخانه چمخاله که در مرکز شهر وجود دارد ولی شهرداری برای انجام کار باید از دیگر ارگان‌ها استعلام کند و متاسفانه قانون در این گونه موارد بروزرسانی نشده است.

وی با اشاره به اینکه این شهر دارای ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار محدوده قانونی شهر، ۹ هزار جمعیت و از ۱۴ روستا برخوردار است، گفت: طرح هادی و طرح جامع شهری مبنا و عملکرد در شهرداری‌ها محسوب می‌شود که معارضه‌های اداری کار را سخت و نارضایتی مردم و شهروندان را تشدید می‌کند که از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار محدوده قانونی شهر، هزار و ۳۰۰ هکتار از حیث مالکیت را متاسفانه راه و شهرسازی مدعی است و در بحث صدور پروانه با چالش مواجه هستیم.

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه از همه مردم بابت همکاری که با مجموعه شهرداری و شورا دارند تقدیر می‌کنم، افزود: کارهای عمرانی از جمله آسفالت ۳۳ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، زیرسازی کوچه‌ها و معابر با اعتبار ۵ میلیارد تومان، رنگ‌آمیزی جداول، لوله‌گذاری جهت هدایت آب‌های سطحی، سنبل‌زدایی و تنظیف رودخانه و آزادسازی عرض رودخانه، کارهای فرهنگی و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، مبعث، غدیر، جشن کاسپین، مسابقات دوچرخه سواری، مسابقات کشتی استانی، تجلیل از قهرمانان و غیره از جمله اقدامات انجام شده عمرانی و فرهنگی در سطح شهر در سال گذشته است.

ابراهیمی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شهرداری را اصلاح طرح هادی و رفع مشکلات شهروندان در صدور پروانه، تنظیف رودخانه، پیاده روسازی ۵ کیلومتر از رودخانه چمخاله به طرف دریا، جاده سلامت و تندرستی در طول ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی دانست.

وی سنبل‌زدایی و تنظیف رودخانه چمخاله یکی از کارهایی است که توسط شهرداری و شورا از چند ماه گذشته آغاز شده و همچنان در حال انجام است، گفت: در رودخانه شاهد وجود زباله‌هایی بودیم که علاوه ایجاد مشکلات برای قایق سواران، موجب زشتی بستر رودخانه نیز شده بود که تنضیف رودخانه و لایروبی آن بعد از دریافت مجوزهای لازم از ارگان‌های مربوطه در حال انجام است.

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه بودجه سال جدید را ۴۵ میلیارد تومان پیش بینی کرده اند، افزود: ساختمان شهرداری چاف و چمخاله مربوط به سپاه است که آن را در اختیار شهرداری قرار داده‌اند و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در سال آینده کلنگ احداث ساختمان جدید شهرداری بر زمین زده خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال اصلاح طرح تفصیلی شهرداری هستیم که برای صدور مجوزهای ساخت و ساز مشکلی وجود نداشته باشد، تصریح کرد: پیاده روسازی از زیر پل چمخاله به سمت دریا یکی از کارهایی است که توسط شهرداری انجام می‌شود که مورد قبول وزیر گردشگری نیز بود و امیدواریم برای این مورد نیز بودجه‌ای تخصیص داده شود تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان